Takzvaní „šmejdi“ zvou spotřebitele na zájezdy a podobné akce, během nichž jim nabízí, pod nátlakem nebo za použití klamavých obchodních triků zboží, které je proti srovnatelným výrobkům v jiných obchodech několikanásobně předražené. A i po mnoha reportážích, filmech a celkové pozornosti, která byla těmto praktikám věnována, je stále dost těch, kteří jim prý opět sednou na lep.
„Mě to nepřekvapuje,“ říká předsedkyně Sdružení obrany spotřebitelů a dodává, že se snaží, aby se připravil kompletní zákon, který by problém lépe ošetřil. "Velice mě mrzí, že když se loni přijímala ta novela zákona s ohlašovací povinností, že se nepodařilo nařídit, aby do letáku kromě druhu zboží uváděli také cenu, za kterou bude prodáváno. Myslím, že tím by už řadu seniorů odradili a oni by nikam nejeli."
Gerta Mazalová dále popsala, že Sdružení se snaží dostat i další změny do zákona, a to například zásadu 3x a dost. To znamená, že pokud by někdo byl přistižen při protiprávním jednání při prodeji, pak by musel zaplatit vysokou pokutu a zejména odevzdat živnostenský list, a to na delší dobu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr