Do podcastu Insideru zavítal šéf Českého rozhlasu René Zavoral. Hned v úvodu pořadu prozradil, že redaktoři rozhlasu už mají na stole drahnou dobu seznam doporučení, jak se mají chovat na sociálních sítích. „Myslím si, že nějaký rok nebo dva roky Český rozhlas nějaký takovýto manuál má,“ konstatoval ředitel s odkazem na desetibodový manuál České televize o vystupování novinářů na sociálních sítích, který nedávno mohla spatřit i široká veřejnost.
„Na té druhé straně mi řada právníků oponovala, že jsme vázaní nějakou Listinou základních práv a svobod, principem svobody projevu a tak podobně,“ doplnil Zavoral.
Když se však podíváme např. na BBC, která je českým novinářům často dávána za vzor, má pravidla o vyjadřování na sociálních sítích podstatně přísnější než Český rozhlas a Česká televize. „Vy také máte nějakou povinnost a odpovědnost za to, co napíšete nebo řeknete,“ zdůraznil host.
Někteří novináři mají podle ředitele rozhlasu pocit, že veřejnoprávní médium vlastně patří všem, tedy i jim, a mohou se vyjadřovat svobodně. Zavoral má za to, že to je představa mylná. „Vy nemůžete vystupovat proti instituci, která vás zaměstnává a platí,“ konstatoval ředitel.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp