Za iniciativou stojí Kateřina Haring, čestná prezidentka České manažerské asociace podnikatelek a manažerek (ČMAPM), která navázala vztahy s ženskou podnikatelskou asociací MWEA v Myanmaru. Po své cestě do země byla svědkem devastace i odvahy místních žen, a rozhodla se jednat.
„Myanmar čelí nejen následkům přírodních katastrof, ale i složité politické situaci. Přesto v něm žijí lidé, kteří chtějí pracovat a zachovat své kulturní dědictví. Proto jsme se rozhodli spojit síly s českými návrháři a vytvořit projekt, který pomůže konkrétním komunitám,“ uvedla Haring.
Benefiční aukce proběhla, pomoc pokračuje
Vyvrcholením první fáze projektu byla benefiční aukce modelů z ručně tkaného myanmarského hedvábí, která proběhla koncem června. Originální oděvy vytvořili designéři jako Liběna Rochová, Petra Ptáčková, Klára Nademlýnská, Denisa Nová či Tomáš Němec. Vše bez nároku na honorář, ve jménu solidarity.
Výtěžek z aukce je určen na obnovu odborné školy v Mandalay, podporu dětí pracovníků zničených tkalcoven hedvábí a stipendia pro nadané studentky z postižených oblastí. Peníze míří přímo na účet myanmarské asociace MWEA, s níž má česká strana podepsané memorandum o spolupráci.
Lidé mohou pomáhat dál
Pomoc tím ale nekončí. Na webových stránkách projektu www.hedvabnanadeje.cz si může veřejnost zakoupit originální produkty – například hedvábné šály z tkalcovských dílen v Myanmaru. „Každý nákup přispívá na další obnovu komunit zasažených katastrofou. Nejde jen o pomoc, ale i o důstojnou spolupráci. Chceme ukázat, že podnikání, design i solidarita mohou jít ruku v ruce – a že i malá země, jako je Česká republika, má co nabídnout světu,“ dodává Haring.
Zapojení podnikatelek, designérů i krajanů v zahraničí
Na projektu se významně podílela také Andrea Hyniová, Češka žijící dlouhodobě v Myanmaru, která zajišťovala převoz materiálu i komunikaci s místními. Hedvábné látky byly do Česka dopraveny doslova v osobním zavazadle. Aktivní byla i podnikatelka Jana Řehořová, která zajistila financování nákupu látek.
Projekt Hedvábná naděje pro Myanmar tak přináší nejen materiální pomoc, ale i důkaz o tom, že propojení občanského a podnikatelského sektoru může přinášet konkrétní výsledky. V době, kdy se často mluví o krizi hodnot, nabízí tento projekt jiný příběh – o odpovědnosti, spolupráci a ochotě pomoci i za hranicemi Evropy.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo