Propadlíci nás stojí 2,6 miliardy. Ministr Chládek promluvil o maturitách

15.05.2015 22:50

Státní maturity znovu budí vášně, především mezi studenty, kteří u státní zkoušky neuspěli. Podle ministra školství Marcela Chládka musíme mladým lidem říci, že se uživí i bez maturity. „Repetenti“ nás prý stojí miliardy korun. S ředitelkou jednoho z gymnázií ministr hovořil o tom, co všechno je třeba v našem systému napravit.

Propadlíci nás stojí 2,6 miliardy. Ministr Chládek promluvil o maturitách
Foto: Hans Štembera
Popisek: Předseda výboru Marcel Chládek

Ministr školství Marcel Chládek (ČSSD) a ředitelka Gymnázia Nad Štolou, členka Rady Asociace ředitelů gymnázií ČR Renata Schejbalová v pátečních Událostech, komentářích České televize diskutovali o státních maturitách. Především v matematice se maturantům příliš nedaří. Má tedy za tohoto stavu zavádět povinnou maturitu z matematiky, jak to plánuje právě Chládek?

„Některé typy škol mají propadovost mimořádně vysokou, např. u nástavby maturitu každý druhý neudělal,“ konstatoval ministr s tím, že gymnazisté jsou mnohem úspěšnější. Je proto třeba nechat si zpracovat analýzu, zda se maturitní otázky týkaly probíraného učiva, a další věci. Podle ministra se může také ukázat, že některé obory na složení maturity zkrátka nestačí a u těch by prý český stát mohl dospět k tomu, že maturitou zakončeny nebudou.

Schejbalová uvítala hloubkovou analýzu, kterou ministr Chládek chystá. Stejně tak vítá, že stát došel k tomu, že ne všichni studenti musejí mít maturitu. Určitým sítem by podle paní ředitelky mohly být už přijímací zkoušky na školy ukončené maturitou. „Bylo by dobré, kdyby učňovské obory nemusely skládat maturitní zkoušku, nýbrž jen učňovskou,“ uvedla Schejbalová.

Všechno prý začíná na vysokých školách

A studenti, kteří se o maturitu pokoušejí opakovaně, český stát stojí miliardy ročně. „Propadlíci nás stojí 2,6 miliardy korun ročně,“ prohlásil ministr. To s sebou ale také nese potřebu zrušit povinnost složení maturity u některých pracovníků. Chyby ovšem vidí už na druhém stupni základních škol, které by měly žáky lépe učit. Ředitelka gymnázia k tomu dodala, že musíme začít už u přípravy pedagogů na vysokých školách.

„Musíme studentům také ukázat, že se uživí i bez maturity,“ zaznělo z úst ministra. Ale pokud už maturitu máme, pak k ní podle ministra patří i určitá úroveň matematických znalostí a studenti s tím musí počítat.

relatedarticles title="Psali jsme:" articles="374466,371647,318678,287517" /}

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Stejné mzdy za stejnou práci v celé Evropě

Zajímalo by mě, jak toho chcete docílit? A kde by třeba podniky nebo zaměstnavatelé na dorovnání mezd měli brát peníze?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Škraloup s „predátory“ má i Nerudová. A větší, než přiznává

20:41 Škraloup s „predátory“ má i Nerudová. A větší, než přiznává

Když Danuše Nerudová kandidovala na prezidentku, mohl se národ díky pátrání po její minulosti seznám…