Prezidenta si lidé budou vybírat v podstatě stejným způsobem, jakým nyní volí senátory. Na rozdíl od adeptů na členy horní komory ale kandidáti na úřad hlavy státu mají mít zdarma vyhrazený prostor v České televizi a v Českém rozhlase pro své předvolební klipy. Podobnou možnost mají nyní strany před sněmovními a evropskými volbami.
Kandidáti by podle předlohy před volbou v každém z uvedených veřejnoprávních médií dostali dohromady deset hodin bezplatného vysílacího času. Kampaň v televizi a v rozhlase by byla v době začínající 16 dnů a končící 48 hodin před prvním kolem volby. V případě druhého kola, které by se konalo až dva týdny po úvodním kole, by pak mohli finalisté agitovat v obou médiích ve dvou dnech v celkovém čase dvou hodin, a to ve lhůtě od čtyř dnů do 48 hodin před začátkem závěrečného kola.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jhe