První let sériového Engéčka z Aero dopadl na výbornou

02.05.2023 15:42 | Tisková zpráva

Český výrobce letadel Aero provedl úspěšný zálet prvního sériově vyrobeného letounu L-39NG. Jedná o nový historický milník, kdy po 20 letech od záletu posledního sériově vyráběného letadla, proběhl zálet prvního sériového kusu letounu L-39NG, který splnil všechna očekávání. V průběhu letu piloti otestovali funkce cvičného letounu v rozsahu standardního programu továrního záletu. Let prověřil chování Engéčka v mezích jeho normální provozní obálky.

První let sériového Engéčka z Aero dopadl na výbornou
Foto: AERO Vodochody
Popisek: Letoun L-39NG

Zálet prvního sériového kusu L-39NG trval přibližně 40 minut. Piloti během stovek nalétaných kilometrů ověřili funkce motoru, letounových systémů, avioniky a dále řiditelnost a chování letounu ve všech fázích letu od vzletu přes akrobacii až po přistání. Testování probíhalo v rozsahu výšek od 0 do 8 500 metrů a rychlostí od pádové až po maximální (Machovo číslo 0,8 nebo 900 km/h).
 

Anketa

Jste rádi, že EU rozšiřuje emisní povolenky i na dopravu a bydlení?

1%
98%
hlasovalo: 28100 lidí
„Zálet prvního sériového kusu potvrdil připravenost L-39NG k sériovým dodávkám našim zákazníkům. Letoun je ve své třídě světovou špičkou. Z hlediska konstrukce, letových vlastností, bezpečnosti, avioniky a moderního vybavení je vynikající platformou pro výcvik pilotů stíhaček čtvrté a páté generace,“ zhodnotil zálet Viktor Sotona, prezident a CEO společnosti Aero.
 
„Ačkoliv se jedná o významný milník z hlediska společnosti Aero, samotný zálet je spíše rutinní záležitostí a provádí se po výrobě každého kusu letounu. Program továrního záletu byl již dříve ověřen na prototypech L-39NG. První sériový letoun s výrobním číslem 7005 splnil všechny body programu,“ doplňují Petr Jinda, Executive Vice President & Chief Development Officer, a Jaromír Lang, hlavní konstruktér L-39NG, společnosti Aero.
 
První sériové vyrobený kus cvičného letounu L-39NG je určený pro zákazníka z jihovýchodní Asie. Mezi další zákazníky patří například Maďarsko a Česká republika. Aero má v současné době objednávky na 34 kusů letounu L-39NG.
 
Aero nedávno spustilo do provozu novou výrobní linku určenou pouze pro letoun L-39NG. Během dvou let chce tradiční český výrobce letadel navýšit produkci L-39NG na 24 kusů ročně. Na výrobě Engéčka se podílí i další české firmy. Přes 60 procent dodavatelů Aero jsou tuzemské společnosti.
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„EU nikdy nebude na hranicích střílet,“ slíbil Rakušan. Ale narazil

14:05 „EU nikdy nebude na hranicích střílet,“ slíbil Rakušan. Ale narazil

„Migrační solidarita je falešná a ďábelská hodnota,“ vzkázal právník Robert Kotzian ministru vnitra …