„Největší programovou změnou je zavedení nového bloku 60 minut, jehož cílem je udržet diváky napříč regiony u našeho programu déle. Blok bude přinášet to nejzajímavější z dění v českých regionech a bude složen z denních, hlavních zpráv, rozhovorů na aktuální témata a magazínů či dokumentárních pořadů,“ sdělila k připravovaným změnám ředitelka regionalnitelevize.cz Eva Stejskalová. „Chceme, aby se divák nedíval jen 15 minut na svůj vybraný blok, ale aby vydržel celou hodinu a díval se na to nejzajímavější,“ doplnila.
Stálé zastoupení v bloku rozhovorů by měly mít rozhovory Britských listů Jana Čulíka a rovněž Horké téma ParlamentníchListů.cz, které bude regionalnitelevize.cz přebírat od TV Praha. Blok nazvaný 60 minut televize plánuje vysílat ve svém hlavním vysílacím čase, od 17 do 18 hodin.
Kromě denních zpráv a rozhovorů jeho program doplní i magazíny a dokumenty. „Aktuálně máme například magazín Hasiči, máme magazín české vědy, na kterém spolupracujeme s Akademií věd České republiky,“ ilustrovala nabídku Stejskalová.
Televize změní rovněž zpravodajské znělky a grafiku. Znělky by, jak Stejskalová uvedla, měly vycházet ze specifických folklórních tradic daného kraje.
Kromě toho regionální televize připravuje i nové pořady. Jedním z nich by měl být například cyklus k 80. výročí vsetínského hokeje nebo ke 100. výročí československého letectví. Televize chce rovněž pokračovat ve výrobě pořadů s turistickou nebo cykloturistickou tematikou. Aktuálním tématem pro regionalnitelevizi.cz podle Stejskalové budou i blížící se komunální volby.
„Aktuálně máme i regionální pořady jako Špetka Valašska, Špetka Slovácka z dílny kolegů z TVS věnující se Slovácku,“ doplnila ředitelka regionalnitelevize.cz.
Regionalnitelevizi.cz sledují podle Stejskalové desítky tisíc diváků denně. „V průměru je to denně kolem 20 tisíc diváků. Někdy ale dosahujeme i na číslo 55 tisíc diváků,“ upřesnila sledovanost Stejskalová.
„Muži jsou mezi diváky zastoupeni asi trochu častěji, protože je nejspíše regionální dění v politice zajímá trochu více než ženy. Pro nás je ale důležité, že 54 procent našich diváků je zastoupeno lidmi v produktivním věku 25 až 65 let, což vyvrací domněnku, že se na nás dívají jenom staří lidé,“ uvedla Stejskalová.
autor: Jonáš Kříž