Ještě dva týdny mohou podávat zájemci své přihlášky do výběrového řízení na místo generálního ředitele České televize. Na post po odstupujícím Jiřím Janečkovi si brousí zuby především bývalý šéf TV Nova Petr Dvořák, který je považován za nejvážnějšího kandidáta. V online rozhovoru pro iHNed.cz přiznal, že ho řízení veřejnoprávní televize láká i proto, že jde o mnohem komplexnější zadání než v komerční televizi.
I když ze svého projektu, který chce představit Radě ČT, nechtěl pochopitelně moc prozradit, přesto uvedl, že není spokojen s úrovní veřejnoprávního zpravodajství. „Nevytváří alternativu komečním stanicím, ale slepě je kopíruje. Místo aby vysílalo události, které jsou důležité, snaží se stejně jako komerční televize hledat spíše atraktivní a zábavná témata," kritizuje Dvořák podobu zpravodajství.
SLEDUJEME téma volba nového šéfa ČT
Méně zábavná komerce? To je jen klišé
To mediální odborník a bývalý generální ředitel veřejnoprávního Českého rozhlasu Vlastimil Ježek nemá pocit, že se zpravodajství ČT zabývá stejnými tématy jako komerční televize. „To, že Česká televize vysílá ve zpravodajství totéž jako komerční televize, jen méně zábavně, je klišé, které se nezakládá na pravdě," říká pro ParlamentníListy.cz Ježek.
Při hodnocení zpravodajství ČT je podle dalšího mediálního odborníka Karla Hvížďaly třeba rozlišovat mezi večerními Událostmi a nočním pořadem Události a komentáře. „Události a komentáře jsou zpracovávány fundovaně, je za nimi vidět kvalitní příprava. Naopak v hlavním zpravodajském pořadu se jde málo do hloubky, témat by proto mělo být méně," konstatuje pro ParlamentníListy.cz Hvížďala.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník