Ruskou avioniku nahradí v bulharských letounech ta západní

20.12.2023 10:51 | Tisková zpráva

Vyrobily se jich bezmála tři tisíce. Stovky z nich stále létají po celém světě. Tak zvané Albatrosy jsou historicky nejúspěšnějšími cvičnými proudovými letouny, které se dodnes vyrábějí poblíž Prahy. Přestože Aero Vodochody v posledních letech úspěšně uvedlo na trh modernizovanou verzi tohoto legendárního letounu s označením L-39 NG, její experti se starají také o stále provozovanou flotilu letounů. Příkladem toho je nejnovější kontrakt, který tradiční český výrobce letadel v těchto dnech uzavřel s ministerstvem obrany Bulharska, na základě kterého v následujících měsících zajistí generální opravu a modernizaci armádních letounů L-39 Albatros.

Ruskou avioniku nahradí v bulharských letounech ta západní
Foto: Archiv
Popisek: Letoun L-39 Albatros bulharských vzdušných sil

„Těší mě pokračování úspěšné kooperace s bulharskými vzdušnými silami. Systematicky pracujeme na upevňování a rozvíjení vztahů se současnými uživateli našich letadel. Bulharsko se připojilo k zákazníkům, se kterými Aero dlouhodobě spolupracuje. Nyní navazujeme již druhým kontraktem na opravy bulharských letounů L-39ZA,“ uvádí Filip Kulštrunk, viceprezident pro obchod Aero Vodochody s tím, že tato zakázka vychází z rámcové smlouvy, kterou uzavřelo Aero s ministerstvem obrany Bulharska letos v lednu. První dvě letadla určená ke generální opravě a modernizaci byla do Aero převezena již v lednu 2023, nyní následují další dva stroje L-39ZA.
 
Podle smlouvy Aero provede generální opravu dvou strojů L-39ZA včetně dvou motorů. Na zakázce bude spolupracovat i strategický partner LOM Praha, který opraví motory AI-25TL. Rozsáhlé práce na generální opravě a dílčí modernizaci Aero zahájí v lednu 2024, kdy budou letouny do vodochodské továrny dopraveny. Plánuje se, že letouny zpět do Bulharska poletí po vlastní ose. Na objednávce se budou podílet i další dodavatelé z České republiky, kteří spolupracují s Aero. 
 
Součástí kontraktu je i částečná modernizace, kdy bude nahrazena především původní ruská avionika za západní a dojde tak k modernizaci navigace, komunikace, identifikace a záznamových zařízení. Samotná generální oprava zajistí obnovení meziopravní doby letounů na 7,5 roku nebo 1500 letových hodin.
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

21:33 „Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

Ruským tankům nazývaným „blyatmobiles“ nebo „želví tanky“ či „bitevní stodoly“ se dostává pozornosti…