Podle současné úpravy nemusí zaměstnavatel poskytovat lodníkům odpočinek každý týden, ale nejpozději po devíti týdnech, a to v rozsahu 315 hodin. Navrhovaná změna zákona zkracuje tuto dobu na 31 dnů, tedy zhruba na 4,5 týdne, a dobu pro odpočinek stanoví na 225 hodin. Lodník bude mít právo i na odpočinek mezi směnami, v případě nouzových situací bude mít ale provozovatel právo mu tento odpočinek zkrátit.
Změna zákona má také usnadnit poskytování informací z tuzemského systému Říčních informačních služeb úřadům ostatních zemí EU. Půjde o informace týkající se přepravovaného nákladu, místa počátku a konce přepravy a také data o poloze a pohybu plavidla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
Věříte Zelenskymu?
Je nebo není podle vás pravda, že některé české firmy dodávají Rusku stroje k výrobě zbraní? Mě na tom zaráží, že pro svá tvrzení nepředložil žádný důkaz a jestli má pravdu, jak to, že on to ví a politici této země ne? A taky, jestli je to pravda, co bude dál? Hrozí něco daným firmám? Ještě by mě za...
Další články z rubriky

14:13 „Pěkné výročí.“ Šídlo a další jásají nad koncem Varšavské smlouvy
Ministerstvo zahraničních věcí i Ministerstvo vnitra na X upozornili na 34. výročí od rozpuštění Var…
- 10:20 V Česku se prý pořád žije dobře. Proto Hrušínský nechce ve volbách Babiše
- 8:05 „Ty zbraně, kdo je platí? Fiala zatím neřekl.“ Veleba udeřil na slabé místo
- 4:44 Foldyna na zahraničí, Ševčík povede školství, vymyslela ODS. Jenže „ministři“ se ozvali
- 20:59 Učení fakt není vysedávání v poslanecké kantýně
- 4:44 Svátek české armády. Panoptikum při schvalování od účastníka