Takzvaný druhý pilíř penzijního systému propagují od pondělního rána půlminutové spoty s Janem Antonínem Duchoslavem v hlavní roli. "Odkládejte si na důchod třeba 500 korun měsíčně a stát vám přidá 750 korun, prostě jedenapůlkrát tolik." Takové je hlavní poselství reklamy, která končí upozorněním, že lidé starší 35 let mají možnost vstoupit do nových fondů jen do konce prvního pololetí letošního roku.
Televizní reklama na druhý pilíř, kterou si objednala vláda Petra Nečase, se tak chová stejně jako mnoho reklam propagující běžné spotřební zboží. Vyzdvihuje skutečně existující pozitivum, ale zároveň zamlčuje druhou část pravdy - v tomto případě podstatnou. Reklama už totiž neříká, že vstup do druhého pilíře (soukromého spoření na vlastní účet) povede ke snížení "základního" důchodu ze státního, tedy prvního pilíře.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh