Který z nedávných lídrů SSSR či Ruské federace byl nejlepší?Anketa
Výsledky nedávno měřili v Nizozemí, jak informuje server Autoforum. A to u německého vozu Volkswagen ID.3. „Stačilo totiž, aby v Nizozemsku klesly teploty na 14 stupňů Celsia, tedy jen o 7 stupňů Celsia níže, a dojezd se rázem scvrknul na 320 km. S příchodem teplot okolo nuly se ale i toto číslo najednou zdálo vysoké, v tu chvíli dojezd činil už jen 250 km a spotřeba se logicky přehoupla přes 20 kWh na 100 km. To je obrovský rozdíl vzhledem k pouze 22stupňovému rozptylu teplot a jen topení za tím nestojí. Kromě kabiny totiž vůz musí v optimální kondici udržovat i paket baterií,“ uvádí server a dodává, že se jednalo o předpisovou jízdu, v reálných podmínkách by to bylo ještě méně.
Tento rozdíl pak potvrzují dle Autofora i zkušenosti čtenářů. „V zimě se dojezd 30 různých aut pohyboval mezi 240 až 260 kilometry, v létě pak mezi 300 a 340 kilometry. Tedy ještě níže než ten jejich, bavíme se snadno o 100kilometrovém rozdílu daném jen počasím,“ uvádí server a připomíná, že elektromobily jsou někdy až dvakrát dražší než nová auta na benzin.
Dojezd měřili dle serveru AutoBible i v Norsku. Jednalo se převážně o vozy s přibližnou kapacitou baterie 80 kWh. Mezi měřenými byla i česká Škoda Enyaq, teplota byla pod bodem mrazu a vozy startovaly se studenými akumulátory.
Test primárně měřil rozdíl mezi vozy s náhonem na dvě a na čtyři kola, přičemž auta s náhonem na čtyři kola ujela na jedno nabití vzdálenost kratší. I tak byl nejlepší výsledek 429 kilometrů u vozu KIA EV6, zřejmě se 77 kilowatthodinovou baterií. Naopak nejhorší výsledky se pohybovaly okolo 350 kilometrů. Jedná se o automobily, u nichž cenovka začíná číslovkou jedna a následuje ještě šest dalších číslic. „Nová“ Fabie, jejíž cena je třetinová, pak na jednu nádrž ujede podle průměrné spotřeby dvojnásobek.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.