Umožnění bezplatných úseků v mýtném systému kritizoval také Kapsch, podle kterého je za těchto okolností systém minimálně o pět miliard korun předražený. V tendru na provozovatele mýtného systému po roce 2019 zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz.
Mýtný systém se po roce 2019 rozšíří na 900 kilometrů silnic 1. třídy. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) však dnes podepsal se zástupci samospráv memorandum, které umožní krajům a obcím nasadit nulovou sazbu na vybrané úseky silnic první třídy, o které se mýto rozšíří. „Dnešní podpis memoranda pouze potvrdil to, co Česmad Bohemia tvrdě kritizuje od vypsání tendru. Rozšíření zpoplatnění na silnice nižších tříd o 900 kilometrů je ekonomický nesmysl, který jde proti zájmům daňových poplatníků,“ řekl mluvčí sdružení Martin Felix.
Umožnění nulové sazby podle dopravců vyvolává dojem, že rozšíření mýta o 900 kilometrů bylo účelovým rozhodnutím, aby mohla být v tendru vybrána satelitní technologie místo dosavadních mikrovlnných bran. Ťok dnes řekl, že rozšíření mýtného systému bylo rozhodnutím vlády. Dodal, že satelitní systém umožní do budoucna další využití, například identifikaci zatížených úseků a případné rozšíření mýta. Ťok dodal, že systém bude nasazen i na bezplatné úseky. Stát na nich chce monitorovat dopravu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas