Sociální pracovníci, dluhoví poradci i opozice upozorňují na závažné problémy, které ohrožují nejzranitelnější domácnosti. Systém superdávky je závislý na on-line žádostech přes Klientskou zónu Jenda, což znevýhodňuje lidi bez přístupu k internetu nebo bez technických dovedností, například seniory či osoby s omezenou pohyblivostí. V Ostravě sociální pracovníci hlásí, že nemohou podávat žádosti jménem klientů kvůli chybě v systému, která vyžaduje osobní identifikaci.
„Nemá chytrý mobil, má jenom tlačítkový, nemá e-mail, syn a manžel zemřeli. Je úplně sama a hrozí, že bude od dávky odstřihnuta,“ říká sociální pracovnice Milada Hutěčková o své klientce, téměř stoleté seniorce z Ostravska.
Sociální pracovníci proto používají své osobní údaje, což porušuje ochranu dat a přináší právní rizika. Problém ohrožuje jen na Ostravsku přibližně tisíc lidí, kteří mohou zůstat bez podpory.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Naďa Borská




