Zeman se dlouhodobě a intenzivně snaží prosazovat propojení výše zmíněných řek, protože by poté došlo zároveň k propojení hned tří moří – Černého, Severního a Baltského. Zeman celý projekt hájí s tím, že by Česká republika díky tomu na poli námořní dopravy získala silnější postavení, zvýšil by se turistický ruch, objevily by se nové obchodní trasy a zároveň by se díky obrovskému projektu, který by se nějakou dobu budoval, zaměstnalo tisíce lidí.
Šlegr si je však jistý, že prosazovaný lodní koridor nevznikne. „Celé je to hloupost,“ podotkl analytik. Zemanovu argumentaci o tom, že vodní koridor chtěl prokopat i Karel IV., využil k tomu, aby celý návrh potopil. Prý to jasně dává najevo, že tento projekt patří do středověku, protože tehdy ještě neexistovaly železnice. Dnes tak můžeme využívat modernější a levnější prostředky, než „kopat kanál“, řekl Šlegr a celý projekt označil za „turistickou atrakci“.
I přesto, že říční lodě dokážou uvézt dokonce až třikrát větší a těžší náklad než rychlovlaky, je analytik přesvědčen o tom, že je to celé zbytečné. Hlavní přednost vlaků, jejich rychlost, velkou kapacitu pro náklad, prý potřebují akorát továrny, které musí přepravovat nadrozměrný náklad. Za celý projekt tak prý lobují hlavně ti, jež to nutně potřebují pro obchod, zmínil například ocelárny ve Vítkovicích, které se potýkají s problémem, jak mají své zboží převážet.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ste