Za úspěšným kanálem „Kluci z Prahy“ stojí Janek Rubeš a Jan Mikulka, dvojice tvůrců, která se dlouhodobě věnuje tzv. turistickým pastím v centru hlavního města. Jejich cílem je odhalovat nepoctivé praktiky podnikatelů a přispět k tomu, aby byla Praha poctivější a přívětivější nejen pro místní, ale i pro návštěvníky ze zahraničí. Jejich videa sledují tisíce lidí včetně cizinců, ať už jde o zásahy proti přemrštěným cenám taxi služeb, šmejdům ve směnárnách nebo podnikům, které klamou zákazníky. Jejich YouTube kanál má 685 tisíc odběratelů.
Janek Rubeš se ve svém nejnovějším videu vydal na místo, které patří mezi nejhůře hodnocené podniky v Praze. Nachází se u Čechova mostu, na konci luxusní Pařížské ulice, a přestože jde o nenápadné bistro pod mostem, ceny tu překvapily i zkušeného reportéra.
„Tohle je podle mě jedno z nejdražších míst, které jsem v Praze kdy viděl,“ komentoval Rubeš situaci přímo na místě. Rubeš předně vysvětluje, že se vše odehrává na pražské náplavce – ovšem ne na té známé, kde se konají farmářské trhy, kde je mnoho kaváren, restaurací a barů, ale na náplavce, která slouží především pro turisty. Právě zde totiž dochází k nalodění na vyhlídkové plavby a v poměrně širokém prostoru je jen jedna kavárna, kde si mohou cestující něco koupit, pokud dorazí dřív než jejich loď. I díky tomuto monopolu na občerstvení si podnik může diktovat extrémně nevýhodné ceny.
Pro testovací návštěvu podniku využil Janek Rubeš pomoc svého britského kamaráda, kterého vyslal „na průzkum“ – objednat si kávu a hranolky, aby z první ruky zjistil, jak podnik zachází s cizinci a co si za běžné položky účtuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská