Ukažte platební kartu, vyzve vás možná pražský revizor. Radnice řeší, jak nahradit Opencard

22.08.2014 21:28

V případě, že hlavní město ukončí spolupráci s firmou EMS provozující Opencard, lidé by už k cestování pražskou hromadnou dopravou nepotřebovali speciální karty typu Opencard. „Lidé by pro cestování v dopravě používali platební kartu, tedy tu, kterou má už teď skoro každý v peněžence," řekla serveru iHNed.cz Martina Kirchrathová ze společnosti MasterCard.

Ukažte platební kartu, vyzve vás možná pražský revizor. Radnice řeší, jak nahradit Opencard
Foto: Hans Štembera
Popisek: Terminál pro nahrávání zakoupených kupónů do Opencard

Podle serveru má zájem nahradit projekt Opencard kolem třiceti firem, které Praze poslaly nabídky, na jakém principu by mohlo jízdné a také platby v MHD fungovat. Své projekty představily městu také světové karetní společnosti MasterCard a Visa. Cestujícím v MHD by pak stačily platební karty, které jim vydala jejich banka. Kdo platební kartu nemá, ten by si ji mohl koupit anonymně v trafice. „Na kartě by měli nahraný určitý obnos peněz, který by mohli neustále doplňovat,“ uvedl server.

„Tímto vyřešíme problém se skupinou studentů, důchodců, či sociálně slabších, kteří nesplňují pravidla, aby platební kartu nebo nějaký účet měli. Fungovalo by to na principu předplacené karty do mobilu, který znají i důchodci a zvládají ho," uvedla Kirchrathová s tím, že ideální by byla anonymní karta i pro turisty.

Jak MasterCard, tak firma Visa plánují, že v dopravních prostředcích zavedou terminály, které budou využívat bezkontaktní technologii. „Cestující přiloží kartu ve vozidle nebo na nástupišti a ona mu bude sloužit jako jízdenka," konstatoval regionální manažer Visa Euro pro ČR a SR Marcel Gajdoš. Terminály budou akceptovat karty všech společností. Cestující by si mohli kupovat jak jednotlivé jízdenky, tak například půlroční nebo roční kupony. Tak, jak jsou dnes zvyklí.

Město by na systému založeném na platebních kartách ušetřilo desítky milionů

Praha by prý výrazně ušetřila, kdyby lidé pro cestování používali platební karty. Jejich výrobu by totiž měly na starosti banky. „Podle informací od dodavatelů by došlo k úsporám v řádech desítek milionů korun," tvrdí Gajdoš ze společnosti Visa.

MasterCard i Visa shodně tvrdí, že pro vybudování technického zázemí, zavedení terminálů do vozů a vůbec na přípravu projektu by potřebovaly několik měsíců.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…