Veselo v kampani. Foto s poníkem i lechtivé vtipy, zasmějte se

22.10.2017 10:21

Ani jeden není osel. S tímto nápisem na fotce, na které je vyfocený s poníkem, šel do letošních parlamentních voleb první náměstek českobudějovického primátora a dlouholetý člen ČSSD Petr Podhola. „Šlo o nadsázku,“ usmívá se Petr Podhola. „Upoutá to pozornost,“ míní mediální analytik Jiří Mikeš, který přidává i tak trošku „lechtivou“ historku z předešlých volebních kampaní.

Veselo v kampani. Foto s poníkem i lechtivé vtipy, zasmějte se
Foto: archiv P. Pohdola
Popisek: Ani jeden není osel

Letošní předvolební „boj“ pojali někteří politici poněkud „svérázněji“. Alespoň ti na jihu Čech. Zatímco zástupci KSČM vyjeli s autobusem Třešňák, jak Parlamentnilisty.cz v těchto dnech informovaly, náměstek českobudějovického primátora Petr Podhola, který je na jihočeské kandidátce ČSSD, zaujal na svém volebním plakátku nejen svou fotkou s roztomilým poníkem, ale hlavně netradičním nápisem Ani jeden není osel. Na plakátku nechybí samozřejmě oranžová barva, tedy tradiční barva sociálních demokratů.

Poník Skippy pomáhá kandidovat

„Tak je to samozřejmě nadsázka. Nicméně, lidé mají možnost se zalogovat na mých webových stránkách a vlastně soutěžit o jízdu na poníkovi. Já jsem prostě vyšel  z toho, že poník je, alespoň pro mne, milé zvířátko. Myslím si, že to je opravdu taková odlehčená forma, která určitě podle mého názoru nikoho neuráží,“ vysvětluje s úsměvem svůj netradiční volební plakátek Petr Podhola. A dodává: „Ten poník je skutečný, žádný imaginární. Jmenuje se Skippy a je to samozřejmě Jihočech. Bydlí nedaleko Borovan,“ říká se smíchem kandidát ČSSD do Poslanecké sněmovny s tím, že když pak uvažoval o textu na plakátku, prostě ho napadl právě tento – Ani jeden není osel.
„Jak říkám, je to určitá nadsázka,“ usmívá se Podhola a dodává, že jeho předvolební kampaň určitě ale nestojí jen na poníkovi.

„Mám pochopitelně celou řadu klasických politických témat. Ať se to týká školství, dálnice, především obchvatu Českých Budějovic. Protože jako rodilý Budějičák mne pochopitelně tato věc velmi trápí. Za sebe pak také říkám, že bych určitě chtěl podpořit celkově bezpečnost ČR a jejích občanů,“ vysvětluje Podhola.


Na svůj originální nápad s poníkem, s ještě originálnějším nápisem na plakátku, prý rozhodně žádné negativní reakce nezaznamenal. „Žádná negativní reakce ani od spolustraníků, ani od ostatních občanů, nepřišla. Myslím si, že každý opravdu vnímá, že je to nadsázka, a tak, jak se s občany setkávám a diskutuji, protože se snažím dělat kontaktní kampaň a chodím mezi ně, tak mi potvrzují, že to tak opravdu vnímají,“ vysvětluje Podhola s tím, že se pak samozřejmě diskuse od poníka stočí na konkrétní témata, které má na svých dalších předvolebních „tiskovinách“, a ty už jsou skutečně zaměřeny ryze tematicky a politicky v rámci volební kampaně jako takové.

Zda se poník osvědčil a zda Petr Podhola zvolí kampaň v podobném duchu i pro některé příští volby, prý kandidát do Poslanecké sněmovny zatím promyšlené nemá. „Tak to já nevím, co bude a nebude v rámci příštích voleb,“ směje se.

To, že spolustraníci českobudějovického náměstka primátora nevidí na volebních plakátku s poníkem a s vtipným nápisem nic špatného, potvrdil ParlamentnímListům.cz i lídr jihočeské kandidátky ČSSD Ondřej Veselý. „Petr Podhola je inteligentní chlapík se smyslem pro humor. A právě jeho volební leták tuto skutečnost zcela vystihuje. Dokonce i předpokládám, že si schválně vybral poníka, který na první pohled trochu jako oslík vypadá,“ vysvětluje.

Poník upoutá pozornost

I mediální analytik Jiří Mikeš hodnotí předvolební „fórek“ Petra Podholy vesměs kladně. Při té příležitosti také zavzpomínal na trošku „lechtivou“ předvolební historku z předešlých let. „Mně jednou volal jeden kamarád, který také kandidoval. A měl na plakátě své jméno a za jménem v závorce věk. Tehdy mu bylo myslím 65. A měl tam nápis –  „Sex mne už nezajímá, zajímají mne problémy pardubického kraje.“ On mi tehdy volal, jestli je to dobré, že mu to hejtman nechce nějak povolit. Tak mi ho dal k telefonu a já jsem říkal – je to senzační, lehce vyhraje,“ vzpomíná s úsměvem Jiří Mikeš a dodává: „A pochopitelně vyhrál. Protože to bylo velice lidské,“ vysvětluje mediální analytik.“

Další předvolební počin s nadsázkou z Pardubického kraje

K plakátku s kandidátem ČSSD s poníkem říká. „Každopádně to upoutá pozornost. Navíc, lidé mají prostě vztah ke zvířatům, zvláště k těm, která je ‚provázejí‘ životem. Takže nic proti tomu. Nejenže to pozornost upoutá, ale také se tím vyčlení vůči ostatním politikům, kteří tam mají jen své tváře,“ vysvětluje Jiří Mikeš. Nic nenamítá ani proti kurioznímu nápisu – Ani jeden není osel. „Proč ne. Opravdu to neuškodí. Ani ten nápis, ani ta fotka. Zvlášť, pokud ten člověk také trošku vypadá. Nesmí to být nějaký takový typický úředník. Když to bude fešák, tak mu to může pomoci. Vyvolá to pozornost, vzbudí zájem,“ míní Mikeš.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: David Hora

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…