Vládní kampaň ke covidu má být už kolem Vánoc

19.12.2020 6:15

Ministerstvo zdravotnictví připravuje společně s úřadem vlády kampaň o covidu-19, která začne ještě před Vánocemi. Ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO) dnes novinářům řekl, že bude natočeno video a kampaň bude souviset i s vakcínou, která by měla do Česka dorazit možná už 26. prosince. Velká kampaň za téměř 40 milionů korun má začít v lednu.

Vládní kampaň ke covidu má být už kolem Vánoc
Foto: Repro ČT
Popisek: Jan Blatný

„Je snaha ve spolupráci s úřadem vlády připravit první video už kolem Vánoc tak, aby to bylo spojeno i s tou vakcinací, protože to považujeme za naprosto zásadní," uvedl Blatný. Není podle něj možné tuto kampaň udělat dříve, než bude vakcína schválena Evropskou agenturou pro léčivé přípravky (EMA) a Evropskou komisí.

Za nedostatečnou komunikaci kolem epidemie nového typu koronaviru, a zejména tématu očkování, kritizovala ministerstvo opozice i někteří odborníci. Kampaň měla podle nich dávno začít a je třeba se zaměřit i vyvracení dezinformací. Některé reklamní agentury už samy nabídly ministerstvu své nápady na vizuály kampaně.

Vznikla také iniciativa několika reklamních a komunikačních agentur i nezávislých expertů s cílem vytvořit kampaň na podporu očkování. „Agentury i jednotlivci pracují bez jakékoli vyhlídky na finanční odměnu. Věří v to, že čím dříve se lidé proočkují, tím dříve se země vrátí 'do normálu', ve kterém bude možné dobře žít a samozřejmě i podnikat," informoval dnes o iniciativě týdeník Marketing & Media na svém webu

„Poslední kapkou byla myšlenka ministerstva zdravotnictví, že očkování bude propagovat vyvracením dezinformací. Jsem přesvědčen, že je to špatný přístup, že není potřeba přesvědčovat zaryté odpůrce, ale asi čtvrtinu populace, která nemá s běžnou vakcinací problém, jen se ztrácí v mediální záplavě a v často protichůdných názorech odborníků," uvedl Eduard Piňos z agentury Optimist. Nyní iniciativa jedná i s vládou. Kampaň by se měla zaměřit na většinu společnosti, ale především na nerozhodnuté.

Dodavatele velké kampaně, na kterou dostalo peníze od vlády, ministerstvo nyní hledá. Podle zadání k veřejné zakázce by měla začít v polovině ledna, skončí na konci února. Pilíři komunikace má být atraktivní vizuální podoba, důvěryhodnost a konzistentní informace. Kampaň se zaměří na různé formy sdělení od tištěných po půlminutová videa i na různé věkové skupiny.

Ministerstvo zdravotnictví dosud komunikovalo o epidemii zejména na svých sociálních sítích, dezinformace začalo vyvracet na webu nebo na pravidelných tiskových konferencích. Minulý týden publikovalo inzerát, který za svůj obsah i vzhled sklidil kritiku opozice, odborníků na marketing i premiéra Andreje Babiše (ANO), který ho označil za katastrofu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: nab

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

18:22 Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

Jak ovlivní balík pomoci z USA a nové mobilizační předpisy pro Ukrajince vývoj rusko-ukrajinského ko…