Podle Krystlíka byly christianizovány české země církví západní a církev východní, která byla kulturně slabší, v tom s tou západní udržela krok. „Tím jaksi odpadá důvod pro jeden státní svátek,“ naráží na příchod Cyrila a Metoděje a dodává ještě silnější slova ke svátku druhému. „Péčí Palackého a pak komunistů je Hus dodnes natolik opředen nepravdivými českými mýty natolik, že by den jeho upálení neměl být státním svátkem,“ myslí si autor zabývající se především německým vysídlením ze Sudet po druhé světové válce.
Zároveň považuje za lživé tvrzení české historiografie, podle které byl spouštěcím faktorem divokého odsunu, od kterého to je letos sedmdesát let, průchod hněvu českého lidu, který předtím trpěl pod nacistickým terorem. „V roce 2006 dokázali Tomáš Staněk a Adrian von Arburg ve své rozsáhlé historické studii „Organizované divoké odsuny?“, že hned od počátku byl i tzv. divoký odsun organizován a realizován československou vládou za součinnosti Československé armády, policie, dalších státních složek a státních železnic,“ píše kritik komunistického režimu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jzd