Začalo to přestřelkou Xavera s redaktorkou ČT. A teď? Ozývají se postižení, zapojují se další redakce. Jde prý o boj o veřejnoprávní média

15.10.2019 15:49

Před pár dny po českém internetu kolovalo video, na němž se moderátor Luboš Xaver Veselý obul do redaktorky pořadu Newsroom ČT24 a tento pořad označil za bulvár. Použil i ostřejší výrazy. Pak se rozhodl najít sídlo Ústavu nezávislé žurnalistiky a o svém hledání natočil reportáž. Jenže tím to neskončilo. O slovo se přihlásil ředitel ústavu Ondřej Neumann a své vlastní pátrání rozjel také Deník N. A zjistil následující...

Začalo to přestřelkou Xavera s redaktorkou ČT. A teď? Ozývají se postižení, zapojují se další redakce. Jde prý o boj o veřejnoprávní média
Foto: Screen Youtube
Popisek: Luboš Xaver Veselý se pokouší dozvonit do Ústavu nezávislé žurnalistiky

Moderátor internetové televize XTV Luboš Xaver Veselý, který má svůj pořad i na vlnách veřejnoprávního Českého rozhlasu, se pustil do souboje se serverem Hlídací pes.org. Pojal úmysl najít Ústav nezávislé žurnalistiky, který za serverem stojí. A našel jen chatku zarostlou křovím, ve které mu nikdo neotevřel.

O svou zkušenost se podělil na videu kolujícím na českém internetu.

Ale možná nečekal, že přijde odpověď od ředitele ústavu Ondřeje Neumanna. Ten sám na sebe prozradil, že absolvoval obor ekonomie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Novinářskou kariéru začínal v roce 1993 v ČTK. Pracoval jako zástupce šéfredaktora časopisu Týden, jako šéfeditor zpravodajství pomáhal rozjíždět ČT24.

Chtěl prý ponechat stranou útoky Luboše Xavera Veselého na svou osobu. Prý není cukrovou panenkou a na útoky je zvyklý. Luboš Xaver Veselý na základě veřejně dostupné přílohy k účetní závěrce zmíněného ústavu za rok 2017 oznámil, že ústav má jediného zaměstnance, který si přišel na 550 tisíc za rok.

„Co nelze ponechat stranou, jsou věci následující. Přestože Lubomír Xaver Veselý po mně neúspěšně pátral tak intenzivně, že to vydalo na čtvrthodinový pořad, jeho fanoušci a posluchači mě dokázali kontaktovat bezprostředně po jeho odvysílání. Telefonem, e-mailem, přes sociální sítě. Prostě si mě našli na webu Hlídací Pes.org, což se jejich oblíbenému moderátorovi nepodařilo (Možná proto, abych se nemohl vyjádřit k jeho vývodům. Nebo to fakt nedokázal, což je též zpráva o jeho profesionalitě.),“ napsal Neumannn na serveru Hlídací pes.org.

Prý byl připraven setkat se s Lubošem Xaverem Veselým v Debatním klubu nebo v televizi Seznam a promluvit si z očí do očí, ale z obou debat se Veselý omluvil.

„To mu ovšem nebránilo přijít ve stejném čase do jiného ‚duelu‘. S Jaromírem Soukupem, který je stejně jako Xaver Veselý oblíbeným ‚nahrávačem‘ Miloše Zemana. Podle toho to také na obrazovce TV Barrandov vypadalo. Místo ‚Duelu‘ (ano, tak se skutečně jeden ze Soukupových pořadů jmenuje) dva muži špinící Českou televizi i ústav a potažmo Hlídací Pes.org. Bez oponentury, bez možnosti, aby ČT či ústav dostaly šanci reagovat,“ nešetřil kritikou Neumann.

Zmínil také člena Rady pro rozhlasové a televizní vysílání za hnutí ANO Andreje Babiše Vadima Petrova. Ten práci Luboše Xavera Veselého zatleskal a na sociální síti Facebook označil ústav za prázdnou skořápku.

„Tentýž Vadim Petrov se přitom v minulých měsících se zakladatelem a ředitelem ‚prázdné skořápky sídlící v zahrádkářské kolonii‘ – tedy se mnou – třikrát sešel. Pokaždé jsme mluvili více než přes hodinu, velmi se zajímal o mé názory na Českou televizi, regulaci a vůbec média,“ prozradil Neumann.

Svůj text uzavřel prohlášením, že překrucovat fakta je podle Luboše Xavera Veselého či Vadima Petrova asi v pořádku, když jde o potlačení nezávislosti veřejnoprávních médií.

„Nicméně účel v pojetí lidí, jako jsou Lubomír Xaver Veselý či Vadim Petrov, zřejmě světí prostředky. A vymýšlet si, osočovat, překrucovat a napadat je zřejmě v pořádku. Tedy když jde o ‚velkou věc‘. A tou věcí není nic jiného než boj o míru nezávislosti České televize a Českého rozhlasu na vládnoucí politické moci.“

V souvislosti s pátráním Luboše Xavera Veselého po Ústavu nezávislé žurnalistiky se dal do pátrání i Deník N. Snažil se zjistit, kdo vlastní internetovou televizi XTV, ve které je moderátorem Luboš Xaver Veselý. Ten prozradil, že se na rozjezdu internetové televize podílel, ale pochopil, že pro dlouhodobé fungování takového projektu je třeba najít investora. Majiteli jsou podle Veselého dva podnikatelé – Jakub Černý a Stanislav Hlaváček. Budova, kde XTV sídlí, patří státní firmě Správa železniční a dopravní cesty. Prostory v budově má pronajaté Hlaváčkova společnost Mr. Medic, a to na základě smlouvy z roku 2013 na 25 let. Podle smlouvy je budova pronajímána za 100 tisíc, a protože objekt stojí u Severojižní magistrály, přímo v areálu hlavního nádraží, nájemné se prý zaplatí jen z reklam umístěných na budově.

„Řeknu vám to takhle: kdyby mi někdo tyhle plochy nabídl za sto tisíc měsíčně, tak je okamžitě beru,“ řekl Deníku N expert na reklamu, který si však nepřál být jmenován.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: mp

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Zeman tvrdě účtoval u Soukupa: Frustrovaní, poražení. Shromáždění neúspěšných na Letné. Kalousek na Hrad? Proboha, co ti lidi volají...

22:10 Zeman tvrdě účtoval u Soukupa: Frustrovaní, poražení. Shromáždění neúspěšných na Letné. Kalousek na Hrad? Proboha, co ti lidi volají...

Demonstrace na Letné byla shromážděním neúspěšných, kteří prohráli ve volbách. Pronesl to ve čtvrteč…