Žádné děti, ale ostuda země. Šéf Sněmovny převzal důležitou petici

08.07.2021 18:04

Nejdůležitější dopravní stavba v České republice. Jde o dostavbu dálnice D1 u Přerova, která aktuálně končí v poli. Dotažení projektu podpořilo 10 tisíc lidí, petici s jejich podpisy ve čtvrtek převzal předseda Sněmovny Radek Vondráček.

Žádné děti, ale ostuda země. Šéf Sněmovny převzal důležitou petici
Foto: Hans Štembera
Popisek: Předání Petice za dokončení D1 v úseku Přerov – Říkovice (téměř 10.000 podpisů) do rukou předsedy sněmovny Radka Vondráčka

Dokončení D1 v úseku Přerov – Říkovice podpořilo na 10 tisíc spoluobčanů, kteří na Přerovsku žijí, pracují nebo jím pravidelně projíždějí. Proti jsou dle organizátorů jednotlivci, hlavně z řad aktivistů organizace Děti země. Dálnice D1 u Přerova tak končí v poli namísto toho, aby výrazně ulevila neudržitelné dopravní situaci v regionu, která generuje zvýšené riziko nehodovosti. O zplodinách nemluvě.

“Dopravní situace je na Přerovsku dlouhodobě katastrofální a neudržitelná. Při průjezdu městem řidiči čekají v kolonách i dlouhé hodiny. Neúnosná hustota provozu výrazně zvyšuje nejen riziko nehodovosti, ale také množství vypuštěných zplodin do ovzduší,” konstatuje Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě.

Bývalý zlínský hejtman Libor Lukáš, aktuálně krajský šéf Trikolóry, během předání petice konstatoval, že neustálé žaloby proti stavbám strategických infrastrukturních projektů podávají nezodpovědní aktivisté. “Jsou to Děti země a já často říkám, že je to spíš ostuda země,” uvedl Lukáš.

Šéf Sněmovny Radek Vondráček mu dal za pravdu. Petiční archy s žádostí o dostavby D1 podepsalo 10 tisíc lidí, zatímco seznam odpůrců by se podle jeho slov vešel pohodlně na jeden list formátu A4.

“Je to pozitivní petice na podporu něčeho. Většinou zde přebíráme spíš petice proti něčemu a já mám radost, že jste si pro převzetí petice vybrali právě mě. Tuhle petici bych i podepsal,” dodal Vondráček.

Někdejší Olomoucký hejtman a poslanec hnutí ANO Ladislav Okleštěk rovněž odsoudil počínání ekologických aktivistů. “Nevím, komu ti aktivisté slouží a koho chrání. Člověka nechrání vůbec, místní lidé kvůli absenci dálnice trpí. Je to nejklíčovější dopravní stavba v České republice,” konstatoval Okleštěk. Peticí, kterou ve Sněmovně podpořila i šéfka Trikolóry a poslankyně Zuzana Majerová Zahradníková, se na jednom z příštích zasedání bude zabývat sněmovní Petiční výbor.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radim Panenka

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Stejné mzdy za stejnou práci v celé Evropě

Zajímalo by mě, jak toho chcete docílit? A kde by třeba podniky nebo zaměstnavatelé na dorovnání mezd měli brát peníze?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Blyatmobile 2.0.“ Ještě hůř pro Ukrajinu. Rusové vylepšili svůj vynález

12:34 „Blyatmobile 2.0.“ Ještě hůř pro Ukrajinu. Rusové vylepšili svůj vynález

Blyatmobile, želva nebo bitevní stodola, tak se nazývají po domácku upravené ruské tanky, které vedo…