Stále přísnější regulace ohrožují trh s malými a mini vozy. Za posledních deset let se jejich nabídka v Česku snížila o třetinu z padesáti modelů na 33. Píšou o tom Lidové noviny s tím, že menší a levnější auta čelí zkrátka těm největším překážkám, neboť výrobci mají před sebou důležité milínky: A to novou emisní normu Euro 7, která dál sníží emise spalovacích motorů. V roce 2030 se pak má zpřísnit to, kolik mohou vyráběné vozy vytvářet oxidu uhličitého – a od roku 2035 nebude ani možné spalovací motory prodávat.
Je tak například možné, že Volkswagen přestane vyrábět model Polo, což je jedno z nejprodávanějších aut Evropy. A otázka je, zda se budou vyrábět Škody Fabie. „Oba vozy spolu sdílejí většinu techniky, pokud skončí polo, bude dávat méně smyslu i fabia. Ta by pak mohla ve stávající podobě skončit a nástupce už nedostane,“ poznamenávají Lidové noviny.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.