Zaplať 179 Kč, vypni blok nebo se nedívej! Youtube vytáhl do války, lidé na něj vyzráli

21.10.2023 12:45

Tři varování a konec. Platforma YouTube vytáhla do války proti uživatelům využívajícím blokátory reklam. Pokud si chcete užívat nabízený videoobsah bez reklam, budete si muset pořídit zpoplatněnou verzi YouTube Premium, která vás vyjde na 179 Kč měsíčně. Server však čelí kritice uživatelů a někteří lidé už na tato upozornění vyzráli a pochlubili se na sociálních sítích.

Zaplať 179 Kč, vypni blok nebo se nedívej! Youtube vytáhl do války, lidé na něj vyzráli
Foto:
Popisek:

Anketa

Vítáte konsolidační balíček, který vláda protlačila Sněmovnou?

2%
96%
hlasovalo: 31656 lidí
Internetový server YouTube zavádí tvrdá opatření proti programům, jako je AdBlock, které uživatelům umožňují vychutnávat si video obsah bez rušivých reklam. Uživatelům využívajícím blokátory reklam se v posledním týdnu začaly náhodně zobrazovat vyskakovací okénka s následujícím textem: „Blokovače reklam jsou v rozporu se smluvními podmínkami YouTube. Nejspíš používáte blokovač reklam. Přehrávání videa je blokováno, pokud služba YouTube není povolena nebo blokovač reklam zakázán. Díky reklamám můžou YouTube používat miliardy lidí po celém světě. S YouTube Premium můžete videa sledovat bez reklam a autoři stále dostanou zaplaceno z vašeho předplatného.“ Pokud uživatel navzdory dvěma takovým varováním video přehraje i potřetí, je mu kompletně omezen přístup k obsahu až do doby, kdy program blokující reklamy vypne. Princip „tří striků“ YouTube již dříve zavedl pro tvůrce publikující hanlivý či z jiného důvodu zakázaný obsah: po třech upozorněních byl takový kanál smazán.

Anketa

Vítáte konsolidační balíček, který vláda protlačila Sněmovnou?

2%
96%
hlasovalo: 31656 lidí

Poté, co se ohledně nového opatření rozhořela diskuze na sociálních sítích, se k záležitosti vyjádřil sám YouTube slovy svého tiskového mluvčího. „Provádíme malý globální experiment, který vyzývá diváky se zapnutými blokátory reklam, aby reklamy na YouTube povolili, nebo vyzkoušeli službu YouTube Premium. Detekce blokátorů reklam není novinkou a i jiní vydavatelé pravidelně vyzývají diváky, aby blokátory reklam zakázali,“ uvedl tiskový mluvčí firmy pro portál Android Authority.

Pokud bude nové opatření, které zatím postihlo jen náhodně vybraný okruh uživatelů, dle očekávání nakonec uplatňováno plošně, nezbude uživatelům dosud využívajícím programy, jako je AdBlock, nic jiného, než si vybrat ze dvou možností: buď využívat internetovou službu nadále zdarma, ale s reklamami, anebo si zaplatit verzi YouTube Premium, která je od rušivých reklam zcela osvobodí. Ta uživatele vyjde na 179 Kč měsíčně. V nabídce je také rodinný tarif až pro šest zařízení za 269 korun měsíčně a studentský tarif Premium za 109 korun měsíčně. Kromě nerušeného prožitku vámi preferovaného videoobsahu nezprzněného otravnými reklamami, placená verze zahrnuje rovněž přístup ke službě YouTube Music.

Mnozí diskutující na internetu kritizují postup serveru. Poukazují na to, že uživatele k používání adbloků přiměl sám YouTube neustálým přidáváním otravných reklam, což má za následek to, že se na ně stejně nikdo nedívá. YouTube na následnou ztrátu zisků pak opět reaguje přidáním ještě více reklam, což má znovu logicky za následek to, že si další uživatelé instalují adbloky. Začarovaný kruh se tak uzavírá.

„Lidé by se nemuseli uchylovat k blokátorům, kdyby reklamy nebyly tak obtěžující a kdybyste za prémiové služby na YouTube nechtěli 13,99 (dolarů) měsíčně. Kdysi jsem skutečně vypínal adblock pro web, ale pak se reklamy zhoršily a zhoršily,“ stěžuje si jeden uživatel.

„To, že YouTube vede kampaň proti adblokům, je docela vtipné. Zdá se, že mají dojem, že jim lidé budou platit, aby viděli videa bez reklam, je mi líto, ale kdybych chtěl platit za videoobsah, pořídil bych si kabelovku,“ píše jiný.

Někteří uživatelé se však naučili nové opatření proti tzv. adblokům obcházet. Vzájemné tipy, jak na to, si předávají na sociálních sítích.

Platforma se tomu naopak snaží zabránit neustálou změnou algoritmů na odhalování adbloků. Ale jejich programátoři také nezahálejí a tak mezi nimi probíhá v podstatě skrytá válka.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Adam Šesták

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

A vy tu děláte co?, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseTen vzadu , 21.10.2023 15:49:31
Úplně to samé, jen tedy reklamy jsou tu plné vyslovených prasáren, Lepší slovo mě nenapadá, tak je takřka vyloučené, aby se na to dívali děti Věc další je, že tu prudíte s předplatným. Což je také opruz, protože .nenabízíte nic. Jen jste tedy výrazně přitvrdili s cenzurou, přičemž ale tím vlastně zakazujete volnou diskuzi. Sami však v nadpisech a v článcích se to vulgaritami jen hemží a přetiskujete tu věci od ISW a dalších výplachoven nejen z Washingtonu, ale také jediný správný názor i z Brusele. Je toho mnohem více. Tedy reklamy, když se nebudou opakovat a nebudou sprosté ve stylu jak vzrušit toho, tu i to si vážně strčte za klobouk. No a skutečnost, která s právě odehrává, zaměňujete s nějakým politickým názor. Ono tedy i kdyby, tak jaký zákon to porušuje? Nejprve si zaměťe před vlastním práhem a pak raďte.

|  13 |  0

Další články z rubriky

Zbláznili se. Ta drzost! Mezi Bartošem a Dostálovou to vřelo

12:50 Zbláznili se. Ta drzost! Mezi Bartošem a Dostálovou to vřelo

Karel Havlíček se kroutil „jako špína nad kanálem“. Šéf Pirátů Ivan Bartoš se v nedělní Partii na CN…