Odborníkům se totiž nelíbí počínání autorů studie proveditelnosti kanálu. Vyčítají mu hlavně podceněnou dobu výstavby, nadsazenou průměrnou přepravní vzdálenost i zcela přestřelený objem přepravy, stejně jako finanční efekty. Materiál přitom vyšel na 27 milionů korun.
Například investiční odborník Jiří Suk poukazuje na to, že autoři studie předpokládají, že v Odře je skryto několik Rýnů. „Tím se přibližují k profesorovi, kterého Švejk potkal roku 1914 v blázinci a jenž tvrdil, že uvnitř zeměkoule je ještě jedna, mnohem větší než ta vrchní,“ uvedl Suk. Další odborníci pak poukazují na to, že ve studii chybí posouzení vlivu na životní prostředí. Josef Seják z komise pro životní prostředí Akademie věd například ukazuje na společenskou ztrátovost kanálu.
Kdo se však studie zastává, je například úředník Ministerstva dopravy Luděk Sosna. Jako ředitel odboru strategie resortu tvrdí, že ekonomické zhodnocení je připraveno správně. „Nemyslím si, že jsme započítali nějaký efekt špatně nebo nad rámec toho, co by nám metodika umožňovala,“ podotkl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef