„BMW Group přišlo s myšlenkou vyzkoušet tato vozidla i v integrovaném záchranném systému. Velice a rychle jsme se domluvili se záchrannou službou. Chceme auta zatížit v maximálním provozu a zjistit, jak se vybavená elektronicky náročnou technologií budou chovat. Co jsou schopna vydržet,“ vysvětlil ředitel společnosti SYNOT AUTO Ivan Úlehla a upozornil na vyšší dojezdovou vzdálenost elektromobilů – přibližně 250 kilometrů i rychlé dobíjení. Kromě toho bude vozidlo vybavené potřebnou technikou pro záchranu životů v hodnotě zhruba dvou milionů korun. Právě společnost SYNOT se zapojila do projektu BMW Group, kdy jsou vozidla zapůjčována nejen záchranářům, ale také městským policistům.
Řidiči záchranáři vyhodnotí klady i zápory elektromobilů
Klíče od vozu převzal ředitel Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje Josef Valenta: „Vždy se snažíme přemýšlet několik let dopředu. Když jsme si uvědomili, jak výrazně se vyvíjejí technologie, vybavení i zdroje, kdo jiný než záchranka by měl vyzkoušet v ostrém provozu, navíc v městském a navíc v zimním období, tato technologicky unikátní vozidla,“ řekl Josef Valenta. Zároveň uvedl, že vzhledem ke zdatnosti řidičů záchranářů budou schopni vyhodnotit klady i zápory a poskytnout zpětnou vazbu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zuzana Koulová