Přibáň také kritizuje zmatek kolem počítání podpisů. Viní z toho příliš nadsazený počet hlasů nutných pro přímou volbu. Přitom na sousedním Slovensku je takový limit jen 15 tisíc a v Rakousku šest tisíc podpisů. „Je to nenapravitelná snaha být originální a vědět všechno nejlíp. Typická lidová tvorba českého parlamentu, která dlouhodobě odmítá přijmout kontext jiných parlamentních systémů v Evropě,“ vysvětlil v HN.
Díky časovým lhůtám nemusí být prezident zvolen včas
Ministerstvo se prý díky vysokému limitu muselo pustit do matematických kotrmelců, které nemají nic společného s právem. Přesto je podle Přibáně pozoruhodné, jak přísně si ministerští úředníci vyložili zákon. Rozhodování o pochybnostech pak nechali čistě na Nejvyšším správním soudu.
„A to je tu ještě další problém zákona o přímé volbě prezidenta: proč má ve věci registrace kandidátů rozhodovat Nejvyšší správní soud, když i proti tomuto postupu lze do 60 dní podat ještě ústavní stížnost?“ ptá se Přibáň. Díky časovým lhůtám pak nemusí být prezident zvolen včas. Ústavní soud může dostat k přezkoumání i celý zákon o přímé volbě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe