„Chápu, že k problémům docházet může, na druhou stranu nevěřím, že řešení by mohlo vést přes pomyslné postavení policisty vedle učitele,“ uvedl Jiří Zlatuška ve Dvaceti minutách Radiožurnálu.
Polovina učitelů na druhém stupni základních škol přitom uvádí, že se s hrubou slovní agresí a vulgarismy setkává každý den. Zlatuška si však myslí, že status veřejného činitele by jim nepomohl. „V tomto případě nejde o to, zda slovní agrese do škol patří, nebo nepatří, ale o to, co by status veřejného činitele řešil,“ dodal.
„Má-li být navíc budován vztah mezi žákem a učitelem, který by měl být žákům vzorem, na základě strachu, nejde o dobrou konstrukci. Dlouhodobě by to zlepšení našeho školského systému neprospělo,“ míní. „Ve školách by měl být posílen prvek důvěry. Žáci by měli vědět, že učitelé nejsou drábové, kteří je pouze nutí k drilu a nepodporují je v rozvíjení jejich schopností.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan