Drahomír Jurajda: Jaké reformy bych prosazoval jako přímo zvolený prezident – část první

07.09.2017 0:00 | Zprávy

Pokud někdo kritizuje svého oponenta, měl by navrhnout svůj pozitivní lepší program změn ve společnosti.

Drahomír Jurajda: Jaké reformy bych prosazoval jako přímo zvolený prezident – část první
Foto: Archiv vydavatele Vaše věc
Popisek: psací stroj

 Jaké reformy bych prosazoval jako přímo zvolený prezident – část první

To že naše duchovně degenerující společnost potřebuje zásadní reformy cítí podvědomě  téměř každý pracující občan  a tomu odpovídá i již za vládnutí Václava Havla zmiňovaná „blbá nálada“ ve společnosti. V současnosti k tomu přistupuje i všeobecná nedůvěra občanů k politikům, zhrubnutí v mezilidských vztazích, bezcitnost a lhostejnost k potřebám a utrpení jiných lidí. Náš současný středoevropský absurdinec  má ještě daleko k tomu, aby mohl být nazýván občansky svobodným, demokratickým, sociálně spravedlivým a právním státem. Kandidáti na úřad prezidenta, kteří se veřejnosti coby antizemanovské „osobnosti“ zatím  představili, nenabízejí, pokud jde o zlepšení života našich spoluobčanů téměř nic, než že budou uhlazenými úslužnými obřadníky na Hradě a tímto budou náš stát skvěle reprezentovat v zahraničí. Jak jsem uvedl ve svém posledním článku na PL, pokud někdo kritizuje své oponenty, musí předložit svůj pozitivní program prosazovaných společenských změn.

Jako první, ovšem v souvislosti i s jinými nezbytnými reformami bych prosazoval změnu školství. Na rozdíl od vysloveně imbecilního projektu v podstatě násilné inkluze mentálně retardovaných dětí do normálních základních škol, což by způsobilo nesmírné utrpení těchto dětí i jejich rodičů, nehledě na nefunkční zatížení učitelů ZŠ, bych prosazoval totální změnu financování základního, středního i učňovského školství a s tím související i změnu postavení učitelů ve společnosti. Základní teze mnou navrhované reformy jsou tyto:

1.      V první etapě reformy by veškeré finanční náklady na základní, střední a učňovské školství by převzal do své režie stát. Náklady na učební pomůcky,  kvalitní  školní stravování, zájmové kroužky a sportovní výcvik (v zimě na horách, v létě u vody) , by byly žákům ZŠ a studentům středních a učňovských škol zajištěny bez jejich finanční spoluúčasti. Všem žákům bez ohledu n a jejich sociální původ by školy zajistily jednotné, ale kvalitní sportovní vybavení, aby nedocházelo k viditelným sociálním rozdílům u dětí při sportovních aktivitách.
 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Mgr. Jan Lacina byl položen dotaz

Názor

Píšete, jak si vážíte toho, když se někdo nebojí říct svůj názor. Ale proč je pak politika této vlády opačná? Proč srážíte ty, co mají jiný názor. nálepkujete je nebo dokonce urážíte (viz třeba Foltýn, ale i premiér? A zamýšlel jste se nad tím, proč se v poslední době čím dál víc lidí třeba obává ří...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Alena Vitásková: Ples upírů a předvolební klání politických stran a hnutí

21:10 Alena Vitásková: Ples upírů a předvolební klání politických stran a hnutí

Nechci spojovat nespojitelné, ačkoliv spojitost by tu mohla být. „Někdo pije krev!“