Jana Kunšteková: Pane ministře školství, proč se nebavíte s učiteli?

14.06.2019 21:42 | Zprávy

České školství se nenachází v dobré kondici. Příčin je samozřejmě více, ale jako vždy platí – sleduj stopu peněz. Do školství jdou u nás necelá čtyři procenta HDP, což je jedno z nejnižších čísel v Evropě. Čeští učitelé jsou spolu se slovenskými nejhůře placenými vysokoškoláky v zemích OECD.

Jana Kunšteková: Pane ministře školství, proč se nebavíte s učiteli?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga

 

Učitelé prchají ze škol. Jak napsala kolegyně Zuzana Růžičková ve svém blogu na webu idnes, od ledna 2017 ukončilo pracovní poměr 7 000 učitelů s tím, že odcházejí ze školství. Plná čtvrtina z nich jsou začínající učitelé. I ministerstvo školství varuje, že od září bude chybět 6 000 učitelů.

Člověk by čekal, že se ministerstvo zamyslí, proč ten exodus, a učiní kroky k nápravě. Ministr škoství Robert Plaga (ANO) se skutečně zamyslel – a ejhle! Oprášil starou myšlenku, že učit budou „odborníci“. Zatím každý, kdo má vysokoškolské vzdělání. Zatím. Protože kdo si přečetl svrchu zmíněné, je mu jasné, že do podfinancovaného školství se skuteční odborníci nepohrnou.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jiří Vosecký byl položen dotaz

Jak jste spokojen s vyšetřováním bitcoinové kauzy?

A je pravda, že jste jako senátoři chtěli po nové ministryni dokumenty jako je soudní rozhodnutí, e-maily úředníků a zápisy ze schůzek a komunikaci s advokátem Tomáše Jiřikovského, a že vám je nedodala? Jak na vás nejen samotná kauza, ale hlavně celé vyšetřování působí? Já moc nevěřím tomu, že se d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jan Campbell: Vzdělání vůdců

15:57 Jan Campbell: Vzdělání vůdců

Na Západě a na Východě se výchovné a vzdělávací filozofie, praktiky a obsahy výrazně liší.