Jiří Kuchynka: Kontrolu ceny práce, kterou deklaruje dopravce ve své nabídce, považujeme za výsměch

30.03.2016 15:00 | Zprávy

Dne 29. 9. 2015 jsem poprvé významně upozornil veřejnost na neutěšenou situaci v oblasti veřejné dopravy, a to zejména nás řidičů autobusů. Jako první jsem též upozornil na zrůdnost systému, postaveném pouze na soutěžích tzv. „na cenu“, a to v rámci akce „Jablonecká výzva“. V rámci této akce jsme jako odbory začali upozorňovat na aktuální soutěž na veřejnou dopravu vypsanou Královehradeckým krajem, která byla vypsána neobyčejně necitlivě právě k těm, kteří by měli tuto zakázku odpracovat, tedy k řidičům autobusů.

Jiří Kuchynka: Kontrolu ceny práce, kterou deklaruje dopravce ve své nabídce, považujeme za výsměch
Foto: mhdvmb.wz.cz
Popisek: Autobusová doprava - ilustrační foto

Z našich společných jednání nevzešla jediná vstřícná úprava této zadávací dokumentace. Královehradecký kraj sice podlehl zejména mediálnímu tlaku a udělal v zadávací dokumentaci několik úprav, ale přesně v duchu, „aby se vlk nažral a koza zůstala celá“. Mimo úprav, které velmi drobně obrousily podivnost zakázky, o které se již delší dobu domníváme, že byla šita na míru konkrétnímu uchazeči, není v ZD žádná úprava, která by zajišťovala řidičům byť o korunu více na výplatní pásce. Považujeme doslova za výsměch kontrolu ceny práce, kterou deklaruje dopravce ve své nabídce. Zde však kraj neuvádí, že je mu zcela jedno, kolik dopravce uvede, což jistě povede k tomu, že dopravci budou ve svých nabídkách uvádět maximální možné dno mezd, aby v případě ekonomických nesnází mohli jít s platy dolů.

Je nutné uvést, že jednání s krajem bylo ztíženo úskoky a podivným jednáním ze strany kraje. Počínaje tím, že kraj dodal textově neúplný zápis z jednání, a argumentoval tím, že oprava není nutná, jelikož byl audio záznam smazán. Další pozvání na schůzku s hejtmanem, na kterou byla pozvánka odesílána ve zcela nelogickém čase den před Štědrým dnem odpoledne tak, aby byla dle našeho názoru účast co nejmenší. Konče přítomností zástupců jednoho z nejžhavějších uchazečů o zakázku za 5,5 miliardy na každém jednání zástupců odborů s krajem o podrobnostech zakázky. Zde bychom rádi poukázali na fakt, že na posledním jednání s odbory byl citován právě dopis od tohoto stejného žhavého uchazeče, který kraji slibuje, že v případě stávky kraj zachrání a vše potřebné odjezdí.

Odbory mají výhrady proti ZD hned v několika rovinách

Jak je známo, odbory mají výhrady proti ZD hned v několika rovinách. Domníváme se, že ZD má několik závažných nedostatků, které dělají zakázku netransparentní. Též je třeba uvést, že pro mnoho malých dopravců, kteří poskytovali bezchybně své služby po dlouhá léta, jsou podmínky likvidační.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

K čemu přesně je vlastně europarlament?

Sama tvrdíte, že třeba i přes negativní stanovisko EP, se EK sněží prosadit v Radě své. Proč má EK vlastně takové pravomoci něco prosazovat, když ji na rozdíl od vás poslanců nevolí lidé? Není to nefér? Nejde s tím něco udělat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Joukl: Volit, či nevolit?

11:24 Zdeněk Joukl: Volit, či nevolit?

Proti účasti ve volbách za diktatury komunistů (přes 99 %) jsme při volbách do Poslanecké sněmovny 2…