Jiří Paroubek: Babišovo bububu na Ťoka

04.01.2019 13:40

V rámci publicity konce uplynulého roku a začátku tohoto roku, tedy období chudého na opravdu výživné události, se média vděčně chytila vyjádření premiéra Babiše k ministru dopravy. Ten prý musí ve své řídící činnosti přitvrdit.

Jiří Paroubek: Babišovo bububu na Ťoka
Foto: archiv red, tan
Popisek: Jiří Paroubek

A logicky z tohoto A vyplývá také B. Tedy, že zatím ve své řídící funkci není dostatečně tvrdý a proto Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může řádit na dálnicích, jak chce. Tedy ne skvělý manažer z povolání Ťok, který sedí v budově někdejšího ÚV KSČ jako šéf resortu dopravy, ale jeho neumětelští untermanažeři z ŘSD, kazí celou, jinak nadmíru výtečnou, situaci na dálnici Praha – Brno.

Odběhnu na začátek. Když se mi kdysi přišel pan Ťok představit, jako nový šéf Skansky, coby šéfovi nejsilnější politické strany v zemi, pozdvihl jsem – jak říká klasik – obočí. Nečekal jsem od něj zázraky. Po vynikajícím manažerovi Burdovi, který v čele Skansky (a IPS) stál dlouhou dobu, by to měl každý těžké. Nepochopil jsem toto chybné rozhodnutí o odvolání Burdy švédskými majiteli z čela Skansky dodnes. Burda byl Pan Manažer a měl kolem sebe skvělé týmy lidí, jak v centrále, tak na závodech Skansky, které něco uměly. Po příchodu Ťoka začala Skanska stagnovat. Prý proto, že se nechtěla podílet na prohnilém korupčním prostředí při získávání stavebních zakázek. Pokud to uspokojilo jeho švédské šéfy a ponechali si jej v čele Skansky, byla to jejich věc a jejich rozhodnutí. Ze všech stavebních firem ovšem byl Ťok nejslabším vrcholným manažerem. Jeho jedinou viditelnou předností bylo, že stál v čele jakési česko-americké komory… To z něj udělalo v očích A. Babiše zářivý klenot, který chtěl politicky využít.

Situace na dálnici Praha – Brno je několik let stejná. To, co se stalo v prosinci byl jen trochu větší exces toho, co zažil každý obyvatel České republiky pokud cestoval po dálnici Praha – Brno, tedy alespoň v menší podobě. Po celou dobu ministerstvo dopravy nepřišlo s vůbec žádnou snahou o to, zmírnit dopady chaotické rekonstrukce dálnice na řidiče. Žádné týmy na ŘSD či na ministerstvu dopravy nesledují dosti přesné předpovědi počasí, které avizují velké sněhové srážky. Tyto analýzy povětrnostní situace, pokud by byly prováděny, by umožnily nasazení potřebné techniky ještě před napadnutím sněhu (nasazení sypačů drobného štěrku a soli) a nasazení odklízečů sněhu (sněhových fréz apod.) v průběhu kalamitní situace. Žádná snaha o nasazení dálniční policie. Žádná snaha o omezení nákladní dopravy na dálnici v momentech sněhové kalamity. Prostě nic, vůbec nic. Počasí a řidiči si to sami nějak srovnají.

Situace určitě není jednoduchá, ale není neřešitelná. Pokud stavební firmy, které prováděly a provádějí rekonstrukce dálnice, nedostávají stavební povolení na určité úseky včas, je to chyba státu. I v tom ministerstvo dopravy anebo ŘSD, řidiči je to v zásadě jedno, selhalo. Prostě A. Babiš musí shánět nějakého schopnějšího manažera, aby nahradil nemehlo, které jmenoval do čela ministerstva. Nemehlo, které z nevysvětlitelných důvodů dále drží ve funkci.

Vyšlo na Vasevec.cz. Publikováno se souhlasem vydavatele

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy - 350. díl Dao de ling

11:50 Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy - 350. díl Dao de ling

V dnešní pomatené době mnozí hledají nějaký pevný kmen, o který by se opřeli nebo zachytili. Může to…