V této souvislosti si vždy vzpomenu na svou osobní zkušenost s podobnými průzkumy. Před koncem prvního volebního období prezidenta Václava Klause mě jako vedoucího Kanceláře prezidenta republiky navštívil ze své iniciativy ředitel jedné z velkých agentur pro výzkum veřejného mínění a nabídl mi, aby si KPR u jeho agentury za cca půl miliónu Kč objednala různé průzkumy názorů občanů na úřad hlavy státu, jeho osobu nebo na cokoliv.
Překvapeně jsem panu řediteli odpověděl, že KPR na podobné výdaje nemá prostředky, ve svém rozpočtu s nimi nepočítá a že podobný výdaj nepovažuji smysluplný ani ve vztahu k nadcházející obhajobě prezidentské funkce Václavem Klausem, neboť prezidenta tehdy volily obě komory Parlamentu a poslanci a senátoři se nerozhodují na základě nějakých náhodných průzkumů veřejného mínění, nota bene placených prezidentským úřadem.
Pan ředitel zklamaný odešel a já jsem za pár týdnů ke svému překvapení zjistil, že jeho agentura začala publikovat průzkumy, že do té doby širší veřejnosti neznámý americký profesor Švejnar náhle v popularitě u veřejnosti dotahuje a předbíhá úřadujícího prezidenta Klause, který se do té doby ve všech průzkumech těšil vysoké oblibě a podpoře občanů.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV



