Rozdíl mezi komerční stanicí a veřejnoprávní institucí je v tom, že nejde o podnik, company, ale o korporaci, corporation, jak už to zdůraznil v roce 1927 její zakladatel John Reith, když po pěti letech z podniku učinil veřejnou službu, která měla fungovat bez ohledu na zisk a udržet vysokou kulturní úroveň vysílače.
Z tohoto nového uspořádání a financování - stanici si platí sami posluchači - se vyvinula i zásadně jiná struktura: ředitel či intendant není odpovědný svým akcionářům, ale posluchačům, a proto i moderátor není jeho podřízeným, ale naopak zástupcem posluchačů a ti mají právo o novém řediteli své stanice vědět všechno, a to i o jeho minulosti, a na to nebyl Petr Dvořák připraven. Něco takového vůbec nečekal. Z Novy byl zvyklý, že jsou mu všichni podřízení a podle toho se k němu chovají. Tak tomu ovšem u veřejnoprávních institucí není: nadřízeným Jakuba Železného je jeho šéfredaktor (šéfredaktorská struktura je ve formálních a obsahových záležitostech nezávislá) a potažmo všichni plátci televizních poplatků, kterým on musí co nejdůkladněji nového ředitele představit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Hvížďala