Kde se stala chyba?
Našla by se jich celá řada, otázkou je, nakolik mají na „přehlížení“ této problematiky podíl třeba bojovníci proti automobilům ve městě z řad zelených a tzv. ekologických aktivistů. Faktem je, že podstatná část parkovacích ploch zmizela a byla nahrazena vydlážděnými prostranstvími, která ulehčují pěším komunikaci středem města, ale současně způsobují, že existují mrtvé zóny např. Moravské nebo Jakubské náměstí, kde dnes podnikat je velký problém. Nejenom zde, ale i v jiných částech centra město obvykle nechá provést územně plánovací studii, popř. svojí vyhláškou zruší parkování a „zapomene“ na podmínku vytvoření desítek či stovek nových parkovacích míst, které mají nahradit původně zrušená výstavbou nových parkovišť nebo parkovacích domů, atp. Výsledek celého procesu, který měl původně vést ke zkvalitnění života ve středu města - pouze se snižuje počet parkovacích míst v centru a na výstavbu se téměř vždy zapomíná.
„Jestliže se podíváme na poloprázdné parkoviště před Fakultou stavební VUT na Veveří ulici a srovnám to s předchozím stavem, je potřeba se zamyslet zda systém zpoplatnění parkování nemocných a starých lidí, kteří jedou na polikliniku na ulici Zahradníkova, což je mimochodem příspěvková organizace, zřízená statutárním městem Brnem už v lednu 1991, je správný a morální, pokud parkovací systém vytvořilo levě orientované politické seskupení, které bylo vždy proti 30 Kč zdravotním poplatkům. A tiše se zde za jedno dopoledne na poliklinice vytáhne z nemocných lidí podstatně více než 30 korun“, upozorňuje Karel Rais, rektor VUT v Brně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz