Studenti se dostali bez přijímaček na gymnázium, na vysokou školu, nemají motivaci se učit, bezbřehý liberalismus vedl k naprostému nerespektování elementárních pravidel, normativ na žáka či studenta vede k tomu, že se spíše škola zbaví učitele, který nechce zadarmo rozdávat hezké známky, než problémového studenta, kterého by možná okamžitě brala jiná škola. Klesl počet hodin matematiky a tak jsme svědky, že studenti gymnázií či univerzit a ostatně i absolventi neovládají matematiku ani na úrovní 7. třídy, tedy procenta či zlomky. Přesvědčil jsem se o tom sám, když jsem opakovaně žádán, abych někoho za 40 minut snadno a rychle připravil ke zkoušce z matematiky, ale student jaksi nespočítá ½+1/4 či 15 proc. ze 300. A ty zlomky by se prý spočítali na kalkulačce. 50ti letý dělník oba příklady okamžitě zpaměti spočítá a 75ti letý dědeček studenta gymnázia rovněž, na rozdíl od toho studenta. Naši žáci se nejvíce zhoršili ze všech sledovaných zemích v mezinárodních průzkumech žáků základních a středních škol. Slýcháme kecy, na co ta matematika je, prý je mnohem důležitější znalost angličtina. Ano, absolventi prý umí dobře anglicky, ale ve skutečnosti neumí ani česky.
A k čemu je jim angličtina, když se dovedou bavit tak akorát o počasí. Absolventka doktorandského studia se chlubí na Facebooku, že umí jen anglicky. To se mi jeví jako docela slušná ostuda. Ostatně, kdyby se tito Einsteini chtěli tou angličtinou živit, tak zjistí, že je jim k ničemu, neboť jich je 13 do tuctu. Víte, kteří absolventi mají nejvyšší průměrné platy, budete se divit, ale absolventi Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, nejen proto, že na MFF je nejlepší výuka informatiky, ale proto, že myšlení většinu lidí prostě bolí, nejjednodušší je naučit se něco zpaměti a potom to zopakovat. To je například právě v té matematice k ničemu.
Studentka filosofické fakulty fabulovala, že nyní to prý není jako za socialismu, kdy se prý na vysoké škole memorovala fakta,ona to jaksi musí přece vědět. Ovšem, když měla v rámci předmětu sociologie dělat zápočet ze statistiky, tak jaksi měla problémy. Nevím, jak si studenti humanitních studií, religionistiky, sociální a kulturní antropologie, kulturní historie představují, že se budou živit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vasevec.cz