Připomeňme jen, že letouny JAK 40 a JAK 42 byly, a to oprávněně, považovány v sovětské epoše i po jejím skončení za jedny z nejlepších strojů domácí výroby, určené pro kratší tratě. Rozdíl mezi oběma typy byl ovšem docela značný – a to zřejmě bylo i důvodem katastrofy, protože posádka byla sestavena z pilotů, kteří ze čtyřicítky přešli na dvaačtyřicítku.
Podívejme se na jednotlivé verze nehody, jak je hned po tragédii přinášela ruská média. První byla zřejmě ta, že posádka byla žádána o co nejrychlejší odlet, protože do Jaroslavle se toho dne slétali vysoce postavení hosté na Světové politické fórum v Jaroslavli. To se konalo pod patronací tehdejšího ruského prezidenta Medveděva a nakonec začínalo minutou ticha za oběti katastrofy.
Ruský Vyšetřovací výbor ale nakonec vinu za tragédii, v níž zahynulo celé mimořádně úspěšné hokejové mužstvo Lokomotivu Jaroslavl, připsal posádce letadla a také bývalému zástupci generálního ředitele společnost JAK Servis, jíž letadlo patřilo, Vadimu Timofejevovi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Český rozhlas