Ve studii Cheating Customers in Grocery Stores: A Field Study on Dishonesty se pětice autorů zaměřila na takřka 260 pražských obchodů s potravinami, koloniálů či večerek. Klíčovou roli sehráli figuranti. Ti ve vybraných prodejnách předstírali cizince, kteří nejsou dobře sžiti s českou měnou, nevyznají se příliš v jejích jednotlivých mincích či bankovkách, takže při nákupu drobného zboží představují potenciálně snadný terč nekalého jednání prodavačů a pokladních.
Figuranti uvedli prodávající a pokladní do situace, kdy jim mohli vrátit zpět méně peněz, než měli. Autoři studie pak sledovali, v kolik případech prodávající a pokladní svodu nekalého obohacení podlehnou. Stalo se tak ve 21 procentech obchodů, tedy v 54 prodejnách. Ve střední hodnotě přitom „nechávali navíc“ nekalým prodávajícím 54 procent hodnoty průměrného nákupu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV