Vážený pane radní.
Rozměrnáplátna největšího malířského cyklu na světě, díla Alfonse Muchy Slovanská epopej, jsou v tyto dny přes protesty odborníků a veřejnosti (téměř deset tisíc petentů) transportovány do Japonska.
Historička umění a současná ředitelka Galerie Hlavního města Prahy PhDr. Magdalena Juříková jako správce významné kulturní památky po dobu svého působení nevydala pokyn krestaurátorskému průzkumu uvedeného cyklu, ačkoliv se ktomu časová plocha od roku 2012 nabízela. Tím neumožnila objektivně posoudit stav díla zvláště před rizikovým transportem a dlouhodobou zápůjčkou díla vzahraničí. Upřednostnila tak expanzivní výstavní politiku před ochranou kulturní památky.
Slovanská epopej je po jedno století dílo zkoušené nepřízní doby, vystavená nejméně třiceti přesunům a manipulacím, dokladovaných varchivech. Přes zamlčování technického stavu díla i o jeho dílčích záchranných opravách tvrdí paní ředitelka, že dílo je vperfektním stavu. Mimo svůj vystudovaný obor se vměšuje i do kompetence odborníků –restaurátorů, kdy se vyjadřuje kpodložce i technologii malby a používá při tom nedoložené informace, přičemž je prezentuje jako fakta. Toto ji nepřísluší a uvádí tím státní úředníky ve fatální omyl. Jako důkaz přikládáme její vyjádření odvysílané Českou televizí dne 10. 2. 2017, kdy uvedla, že Alfons Mucha epopej „namaloval technikou, která takové zacházení hravě snáší.“
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/217411058320210–10.minuta

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV