Jaké jsou k tomu důvody? České domácnosti mají především oporu ve výrazném zlepšení situace na pracovním trhu. Nezaměstnanost kontinuálně klesá, vznikají nově nabízená pracovní místa a snižují se obavy ze ztráty zaměstnání. K podpůrným důvodům se přidává růst mezd a téměř nulový růst spotřebitelských cen. Tyto skutečnosti mají silný dopad na psychiku spotřebitele, který se již tolik nebojí o ztrátu pracovního místa a dovolí si zároveň více utrácet.
Chuť nakupovat neopouští české domácnosti ani s blížícím se koncem roku. Důkazem jsou tržby prodejců, které v říjnu vzrostly oproti červenci o 1,0 % a v meziročním srovnání o 5,6 %. Po očištění o pracovní dny dokonce o 6,8 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV