Například v rámci velkých „malých“ domů. Namísto férové soutěže může být předem určen vítěz – třeba mafií. Neúspěšní uchazeči to ale mohou napadnout u odvolacího orgánu – u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten má silnou pravomoc vítěze anulovat a zakázat zadavateli podepsat s ním smlouvu – nebo aspoň uzavření smlouvy oddálit. A tím mafii překazit její plány na čerpání finančních prostředků od veřejných zadavatelů. Úřad takové rozhodnutí musí stihnout v zákonem stanovené lhůtě. Když to nestihne, zadavatel může podepsat s vítězem smlouvu.
Posléze úřad oznámí těm, kteří celé divadlo včas napadli, své rozhodnutí. Nese se v tomto duchu: „Je docela dobře možné, že zakázka byla udělena v rozporu se zákonem, ale jelikož již byla podepsána smlouva, je zkoumání zákonnosti či nezákonnosti výběru vítěze zbytečné pro bezpředmětnost…“. Ta země, kde se to od roku 2012 stalo praxí, se jmenuje Česká republika.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
korupce , ÚOHS , veřejné zakázky , NFPK , Nadační fond proti korupci
autor: PV
jmenování premiéra
Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...
Další články z rubriky

12:17 Jan Campbell: BRICS, výsledky a výzvy
Předpokládám, že většina čtenářů ví, že BRICS je akronym pro označení uskupení původně čtyř zemí, Br…