Přemýšlel jsem jednou o tom, co je to politika. Mou odpovědí je vize. Každý politik by měl mít svou vizi toho, jak spravovat daný resort, oblast či problematiku. Politika přeci není sport, není třeba vlajek a zástav.
Politika není ani trh, na kterém by se mělo rozdávat jídlo či kytice. Politika je struktura, správa věcí, filozofie. Býti politikem, dle mého, znamená mít poslání a vizi. Podívejme se tedy nyní na onu vizi přímo v ulicích.
Běžný občan má možnost seznámit se s programem kandidátů mnoha způsoby. Skrze televizi, noviny, internet či přímo v terénu během takzvaných kontaktních kampaní. Záleží tedy na obsahu, jenž do volební mašinerie daný politik přináší.
Rozum by kázal, že se kandidáti budou snažit voliče o svých záměrech co nejlépe, nejsrozumitelněji a detailně informovat. Domnívám se totiž, že stejně, jako je automobil, tedy forma, bez svého motoru, tedy obsahu, nepojízdný, tak ani kandidát, tedy forma, nemůže být bez své relevantní vize, tedy obsahu, příliš úspěšný.
Občan by se o kandidátech mohl důsledně informovat. Proč by to však dělal? Kandidáti nám své plány sdělují sami. Vyženeme pouliční živly, pryč s bezdomovci, proti píchání na ulici, ulice bez psí stolice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Český rozhlas