Ondřej Konrád: Plíživý extremismus

08.11.2013 10:05 | Zprávy

Nějaký větší pohyb se na extremistické scéně pravicové i levicové v loňském roce nekonal, to je patrné z pohledu do příslušných kapitol na internetu přístupné výroční zprávy BIS. Dělnická strana se sice jako obyčejně snažila být u větších akcí, ale zpráva konstatuje, že je extrémní pravice i nadále nejednotná a rozháraná.

Ondřej Konrád: Plíživý extremismus
Foto: Radek Kraus
Popisek: Nepokoje na sídlišti Máj v Českých Budějovicích

Dost možná v tom mohly hrát roli vysoké tresty pro žháře z Vítkova a vůbec širší represivní tažení proti osobám více či méně propojených s neonacismem. Na což si předáci „dělníků“ ovšem snaží dávat pozor, neboť strana by ráda navázala na někdejší působení Sládkovců mezi zákonodárci. Tedy nic nového pod sluncem.

Nicméně BIS upozorňuje na jev, který se pak během letoška ještě rozmáhal – totiž radikální postoje v jakoby “běžné“ dosud nemonitorované části veřejnosti k takřečeným „nepřizpůsobivým“, které by se mohly stát součásti komunální politiky, a na nichž, dodejme, lze poměrně lacino získávat popularitu. Podle BIS to umožňuje „bázlivý přístup státu“ a také neplodné akademické debaty místo věcného postoje. To bylo vidět z loňských výbuchů radikalismu na Šluknovsku, které sice odezněly po přísunu policejních posil, ale příslovečná časovaná puma tam tikat nepřestala.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: rozhlas.cz

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jan Campbell: Vzdělání vůdců

15:57 Jan Campbell: Vzdělání vůdců

Na Západě a na Východě se výchovné a vzdělávací filozofie, praktiky a obsahy výrazně liší.