Petice za aktivnější přístup škol a částečné otevření škol

11.04.2020 17:30

My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice žádáme pana ministra školství Roberta Plagu o zajištění aktivnějšího přístupu škol k výuce a za částečné otevření škol pro studenty maturitních ročníků a dětí připravujících se na přijímací zkoušky, a to ještě do konce školního roku.

Petice za aktivnější přístup škol a částečné otevření škol
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Prázdná třída, ilustrační foto

Jak jistě víte, po uzavření škol zůstalo doma přes jeden milion žáků. Tito žáci se každé ráno a odpoledne musí připravovat sami na své budoucí povolání z valné části pouze samostudiem, protože většina jejich domovských škol omezila svou činnost na jednoduché zadávání úkolů a učiva pomocí emailů. Skrze tyto emaily úkolují nejen žáky, ale především jejich rodiče, aby se o přípravu vlastních dětí postarali sami. Tito rodiče se zpravidla vrací domů po 8-12 hodinové pracovní směně a doma na ně čekají úkoly, které jim zadali „učitelé“ jejich dítěte.Tento způsob výuky se jeví v horizontu několika dalších týdnů jako obvzláště neudržitelný.

Ještě větší problém nastává doma především v rodinách s více dětmi, kdy musí rodiče během zbytku dne, tj. V čase mezi 16:00 - 19:00 oběhnout 2-4 děti, zadat jim, zkontrolovat a opravit učivo v rozsahu 1. - 9. třídy ZŠ, případně 1. - 4. ročníku střední školy. To vše v prostředí, kde pod tlakem časové tísně a nevhodné doby vyhrazené učivu pod dohledem rodiče roste napětí a vznikají konflikty.

Nesmíme proto zapomenout, že jsou tu stále pedagogové, kteří jsou odpovědní za přípravu našich dětí, kteří jsou stále v pracovním procesu, tedy nejsou na dovolené ani v karanténě a měli by udělat vše proto, aby dětem školní učivo vhodným způsobem sami zprostředkovali.

Navrhujeme aby se zásadním způsobem změnil přístup škol, aby prostřednictvím tlaku z vedení škol, od zřizovatelů škol a od školní inspekce došlo k zásadní změně pasivního přístupu školských zařízení. Je nutné začít maximálně využívat internetové komunikační aplikace, vytvářet a bezodkladně distribuovat videopřednášky s výkladem učiva, umožnit on-line diskuze nad učivem pomocí sdílených komunikačních platforem.

Myslíme si, že je také nutné v omezené míře nabídnout distanční studium, tedy docházku do škol, všem maturantům a dětem, připravujícím se na přijímací zkoušky na střední školy. Školní zařízení budou v takovém využívána jen minimem dětí a studentů a samotná výuka může probíhat v redukovaných třídách po 10-12 studentech s dostatečnými odstupy jeden od druhého i od vyučujícího.

A otázka roušek? Nevidíme nic problematického na tom chtít po učitelích i studentech, aby nosili během omezené doby distančního studia roušku. Po průměrných 4-5 vyučujících hodinách denně budou učitel i student v relativně dobré formě. Vždyť běžný zaměstnanec vydrží bez větších potíží v roušce 8 i 12 hodinovou pracovní směnu

Z výše uvedených důvodů žádáme o projednání návrhu věnujícímu se zajištění aktivnějšího přístupu škol k výuce a otevření škol pro maturitní ročníky a pro děti připravující se na přechod na vyšší školy co nejdříve ve vazbě na postupné uvolňováním restrikcí, a to ještě ve školním roce 2019/2020.

Děkujeme. 

Petici můžete podepsat ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dominik Rusinko: Spotřebitelská nálada na vzestupu

15:49 Dominik Rusinko: Spotřebitelská nálada na vzestupu

Dubnové výsledky konjukturálních průzkumu ukazují na pokračující oživení tuzemské ekonomiky. Souhrnn…