My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme, aby byla zachována historická budova Hlavního nádraží v Nymburce.
Stavba nejeví žádné známky chátrání a po případných stavebních úpravách je způsobilá k dalšímu provozu. Pokud není preferováno umístění nové výpravní haly v této historické stavbě a je k tomuto účelu plánována budova nová na místě blíže podchodu, lze stávající budovu adaptovat pro jiné účely. V tomto frekventovaném místě je možností celá řada, ať už jako součást provozu železnice (ředitelství DPOV, ČD Telematika atd.) či např. nějaký druh občanské vybavenosti, kanceláře apod. Prostory mohou být pronajímány více subjektům a dům může snadno fungovat jako víceúčelový.
Nádražní budova z roku 1870 je zachovalou a naprosto charakteristickou ukázkou tradiční architektury počátků železnice v Čechách poslední třetiny 19. století. Stavba se stala ozdobou významného železničního uzlu na trati Vídeň – Berlín (společně s nádražními budovami v Havlíčkově Brodě a Jihlavě). Podle všeho se jedná o typizované nádraží tzv. Severozápadní dráhy budované podle projektu významného architekta a inženýra Carla Schlimpa. Jeho stavby jsou dodnes považovány za špičku v oblasti drážní architektury (viz nádraží Praha – Těšnov). V místě samotném jde o stavbu relativně velkorysou s vysokou užitnou hodnotou a jasně čitelnou dominantu, kterou nová výpravní budova nenahradí. Příklady soudobé výstavby nádražních budov jsou zatím většinou spíše tristní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV