Uzavření některých obchodů a obezřetnost zákazníků se odrazily v nižších tržbách téměř celého odvětví. Slovo téměř je na místě, protože je tu jeden segment, kterému restrikce přihrály další zákazníky, a tím jsou internetové obchody. Jejich tržby v dubnu poskočily o 47,5 % a dále posílily již tak rostoucí podíl těchto obchodů na trhu. Jejich expanze je dlouhodobě neuvěřitelná a vlastně i v rámci EU nesrovnatelná.
Pokud se podíváme na jednotlivé typy kamenných obchodů, tak nejhůře dopadl duben u prodejců oblečení a obuvi (-81,1 %). O více než polovinu tržeb přišli prodejci knih nebo sportovního vybavení. Výrazný propad zaznamenali „klasičtí“ prodejci elektroniky a o deset procent přišly i drogérie. Na druhou stranu nejméně byly restrikcemi a změnou chování zákazníků postiženy hyper a supermarkety. V jejich případě byl pokles spíš symbolický, protože se staly v podstatě jedním z mála míst, kde se dalo relativně volně nakupovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV