Petr Dufek: Pesimismus spotřebitelů opadá nejenom v ČR, ale i v EU, firmy jsou více skeptické

27.02.2023 16:25 | Komentář

Pravidelný evropský průzkum sentimentu firem a spotřebitelů dopadl podobně jako už ten český, zveřejněný minulý týden. Zatímco v podnikatelském sektoru se nálady převážně zhoršují, u spotřebitelů pesimismus postupně dál opadá s tím, jak domácnosti věří ve zlepšení celkové ekonomické a finanční situace. Zajímavé je, že o co méně se nyní domácnosti obávají inflace, o to více je straší hrozba nezaměstnanosti.

Petr Dufek: Pesimismus spotřebitelů opadá nejenom v ČR, ale i v EU, firmy jsou více skeptické
Foto: investicniweb.cz
Popisek: Petr Dufek

Firmy v EU pozitivněji hodnotí svoji současnou situaci a s obavami se dívají do blízké budoucnosti. Výjimkou je pouze stavebnictví, kde se situace soustavně zhoršuje, pravděpodobně v důsledku rostoucích úrokových a materiálových nákladů a všeobecně slábnoucí poptávky. Optimističtěji se do dalších tří měsíců naproti tomu dívají obchodníci, kteří věří, že s ústupem inflace se vrátí zákazníci.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pavel Foltán: Totální nedůvěra sama sobě hlásá důvěru?

21:14 Pavel Foltán: Totální nedůvěra sama sobě hlásá důvěru?

Mezi totálním a totalitním je někdy jen velmi křehká hranice. A někdy není žádná. A někdy je to „nem…