Za silnými (neočištěnými) čísly můžeme vidět především automobilky, které tradiční letní odstávky provedly až v srpnu, a tak se mohou pochlubit nárůstem výroby o více než 22 %. Pozdější dovolené stejné jako velký úspěch některých nových modelů aut pomáhají k tuzemskému růstu produkce a vlastně i k novým zakázkám, které se v případě výroby aut zvýšily meziročně dokonce o 18,4 %. Za celý průmysl šly tentokrát zakázky nahoru o desetinu, a to jak zásluhou těch domácích, tak i zahraničních.
Ve světle včera zveřejněných německých výsledků jsou čísla z českého průmyslu stale ještě velmi příznivá. Nedá se sice říct, že je tuzemský průmysl zcela imunní vůči dění v zahraničí, avšak německé trendy zatím zcela jistě přesně nekopíruje. I díky tomu se produkce aut v ČR drží a česká ekonomika se na rozdíl od té německé stále ještě nepohybuje na hranici recese.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
To jako celou EK a vůbec celou EU řídí jeden člověk?
Vy tvrdíte, aspoň jsem si to zde přečetla, že podle vaší frakce by Ursula von der Leyen měla skončit, aby se Brusel vrátil nohama na zem a pracoval pro občany, ne proti nim. To její odvolání ovlivní celé fungování a politiku EU, které, souhlasím s vámi, je třeba změnit?
Další články z rubriky

15:49 Zbyněk Fiala: Celní tsunami je tady
Největším ekonomickým nákladem je prudký nárůst nejistoty, co bude dál s exportním průmyslem. Pomůže…
- 11:24 Jiří Weigl: Czech Republic nikoliv First
- 17:50 Lukáš Kovanda: Trumpova cla, včetně nyní nového 30procentního, připraví Česko letos o 76 miliard
- 10:07 Alena Maršálková: Připravené násilné převzetí českobudějovického Autis Centra nevyšlo
- 21:25 Pavel Foltán: Ústavní soud – třetí komora parlamentu?
- 12:16 Jiří Paroubek: Sterzikův komický zákrok vůči Přísaze