Jedním z takových témat je pražský silniční okruh, tedy východní a severní obchvat metropole. Vždy takové debaty prozradí něco o nás samých, a v případě pražského okruhu to není jiné.
Dokončení pražského okruhu je hlavním úkolem pro státní investiční politiku. Lidé z jiných částí země tento fakt zpochybňují pod vlivem všeobecné nevraživosti vůči Pražákům, přesto nejde zpochybnit, že Praha je hlavní křižovatkou silniční dopravy, žije tady také nejvíc lidí, je tedy nezbytné průjezd desetitisíců kamionů vyřešit jiným způsobem než jejich průjezdem přes obytné čtvrti.
Pražský okruh je dalším důkazem, že tuzemské úřady nezvládnou vyřešit opravdu složité problémy. Komplikací v případě okruhu je spor mezi příznivci tradiční verze obchvatu, která vede blíže městskému centru okolo Běchovic, Černého Mostu a Suchdola, a těmi, kteří by ji raději viděli za pražskými hranicemi, tedy u Úval, Brandýsa a Klecan.
Proti stavbě okruhu uvnitř města se přirozeně staví obyvatelé městských periferií, které se v posledním desetiletí hustě zalidnily, přitom se dokážou efektivně bránit plánům těžkopádných úřadů, ať pražského magistrátu nebo ministerstva dopravy. Každá z obou stran sporu získává během debaty spojence, někdy velmi nečekaného.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rozhlas.cz