Sýr od místního farmáře? Jen příležitostně
Lidé za lokální potraviny utratí nejčastěji částku do 500 Kč měsíčně. Pouze u 11 % spotřebitelů se tento měsíční výdaj vyšplhá nad 1000 Kč. „Tato čísla nám poměrně jasně ukazují, že lokální potraviny nejsou běžnou součástí jídelníčku českých rodin. Pro většinu lidí jsou zpestřením nebo vytržením z každodennosti. Ručně vyrobený sýr od místního farmáře koupíte spíše při výjimečné příležitosti, nebo jako dárek,“ komentuje výstupy průzkumu Kateřina Čadilová, národní koordinátorka ARZ.
Toto zjištění potvrzuje i to, že lokální potraviny nakupují lidé nejčastěji na příležitostných trzích a festivalech v rámci svého regionu (téměř 60 %). Již méně v kamenných prodejnách, které tyto produkty nabízí (40 %) nebo přímo od výrobce (38 %). „Zatím jen 8 % spotřebitelů využívá k nákupu různých on-line služeb, kterých na trhu s lokálními potravinami rychle přibývá. Pro obchodníky se tak v této oblasti stále nabízí nevyužitý prostor,“ doplňuje socioložka Hana Friedlanderová z agentury Nielsen AdMosphere, která průzkum realizovala v červenci 2017 na reprezentativním vzorku 1017 respondentů.
BIO ztrácí sympatie
Zajímavé údaje ukazuje hodnocení respondentů v souvislosti s označením potravin, které má zvýraznit jejich kvalitu. Nejvíce sympatií získalo označení „české“ (37 % respondentů), naopak nečekaně propadlo označení „BIO“ (2 %). Zákazníkům se nelíbí ani přízvisko „lokální“, které označilo za sympatické jen 5 % respondentů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV